جدیدترین و به روز ترین اطلاعات روز
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان لبخند و آدرس redica.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 172
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 5
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 5
:: بازدید ماه : 8
:: بازدید سال : 43
:: بازدید کلی : 784
انسداد روده (ایلئوس) پس از جراحی لاغری

در برخی موارد، جای زخم یا التهاب ناشی از  لاغری با جراحی ممکن است راه ارتباطی معده و روده را باریک و تنگ کند. این تنگ شدگی معمولا ۴ تا ۶ هفته پس از جراحی لاغری اتفاق می افتد و کمتر از ۵ درصد از بیماران به آن مبتلا می شوند. بیمارانی که به این تنگ شدگی مبتلا می شوند، قادر نخواهند بود مانند قبل مایعات و غذا مصرف کنند. در این موارد ممکن است مشکوک به انسداد روده باشند.

انسداد روده چیست؟

این انسداد زمانی اتفاق می افتد که کل یا قسمتی از روده کوچک یا بزرگ بسته شود. این انسداد مانع عبور طبیعی غذا، مایعات و گاز ها از داخل روده شده و ممکن است با درد شدید و منقطع همراه باشد.

علل

این انسداد می تواند جزئی و کلی باشد. انسداد جزئی روده می تواند بدون جراحی درمان شود اما اکثر انسداد های کلی نیاز به جراحی روده دارند.

تشخیص

تشخیص انسداد روده از طریق آزمایش یا معاینه فیزیکی انجام می شود.

  • صداهای روده
  • رادیوگرافی شکم
  • آزمایش روده کوچک و ارگان های بالایی
  • سی تی اسکن شکم

عوارض انسداد روده

درمان به موقع این انسداد برای جلوگیری از بروز عوارض آن بسیار ضروری است. عوارضی از قبیل:

  • کم شدن آب بدن (دی هیدراته شدن)
  • عدم تعادل الکترولیت
  • سوراخ شدن روده که می تواند منجر به عفونت شود.
  • از کار افتادن کلیه

درمان

اگر روده ی شما به حدی مسدود شده باشد که هیچ غذایی نتواند از آن عبور کند شما به درمان فوری نیاز دارید. درمان انسداد روده از روش های مختلفی انجام می شود که دو مورد از آنها به شرح زیر است:

جراحی روده

اگر انسداد کامل باشد، بیمار برای درمان در بیمارستان بستری و جراحی می شود. در صورتی که ویژگی های لازم برای انجام جراحی را داشته باشید، ممکن است طی جراحی کل محل انسداد برداشته شود. همچنین جراح ممکن است بافت هایی که در اثر نرسیدن خون مرده اند، را بردارد.

استنت

 در برخی موارد که انسداد ناشی از تنگ شدگی روده می باشد، پزشک ممکن است با استفاده از یک لوله بلند به نام آندوسکوپ، استنتی فلزی درون روده قرار دهد تا آن را گشاد کند. برخی افراد تنها به یک استنت برای بهبود انسداد خود نیاز دارند اما برخی دیگر پس از بهبودی از استنت، نیاز به انجام جراحی نیز دارند.

سخن پایانی

گذشته از مزایای فراوان و غیر قابل انکار جراحی چاقی، انسداد روده یکی از  عوارض بلند مدت جراحی های لاغری مثل ( عمل اسلیو معده،بای پس معده) می باشد.البته بیمار در صورت رعایت تمام دستورالعمل های  جراح لاغری خوب، به احتمال زیاد دچار این عوارض نخواهد شد و احتمال بروز مشکل ذکر شده بسیار پایین می باشد. بیماران باید در تصمیم خود حتما این مورد را در نظر گیرند. برای اطلاعات بیشتر همچنین هزینه عمل اسلیو با پوشش بیمه تکمیلی یا بیمه پایه  به سایت dranbara.com سر بزنید

تعداد بازدید از این مطلب: 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : پنج شنبه 29 اسفند 1398
نظرات
درمان سندروم دامپینگ

سندروم دامپینگ نوعی بیماری است که می تواند پس از انواع جراحی های لاغری نظیر(جراحی اسلیو معده، بای پس معده،  جراحی ساسی  معده و...)که در آن ها بخشی از معده برداشته یا بای پس می شود، ایجاد شود. این سندروم همچنین می تواند در افرادی که جراحی مری انجام داده اند، تشکیل شود.از عوارض جراحی لاغری بوده  و افرادی که به دلیل عدم کاهش وزن زیر تیغ جراحی می روند باید از آن آگاه باشند.

علل سندروم دامپینگ

پس از جراحی لاغری، کنترل حرکت غذا در دستگاه گوارش سخت تر می شود زیرا غذا به سرعت از معده به درون روده کوچک تخلیه می شود. خوردن برخی غذا ها(خصوصا غذاهای قندی) می تواند احتمال ابتلا به سندورم دامپینگ را افزایش دهد. این علائم همچنین ممکن است پس از خوردن لبنیات، برخی چربی ها یا غذاهای سرخ کردنی به سراغتان بیاید.

علائم سندروم دامپینگ

علائم اولیه و ثانویه سندروم دامپینگ ممکن است در هر شخص متفاوت باشد. 

  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • درد و گرفتگی عضله های شکمی
  • اسهال
  • حس ناخوشایند پر بودن بسیار یا باد کردگی
  • عرق کردن
  • ضعف
  • سرگیجه
  • سرخ شدن پوست بدن یا صورت
  • ضربان نامنظم و غیر طبیعی قلب

باشد. علائم ثانویه سندروم دامپینگ نیز شامل:

  • هیپوگلیسمی
  • عرق کردن
  • ضعف
  • ضربان نامنظم و غیر طبیعی قلب
  • سرخ شدن
  • سرگیجه

می باشد. حدود ۷۵ درصد از بیماران سندروم دامپینگ، علائم اولیه بیماری و ۲۵ درصد آنها علائم ثانویه آن را دارند.

درمان سندروم دامپینگ

تغییرات در شیوه زندگی و رژیم غذایی می تواند علائم سندروم دامپینگ را به حداقل رسانده و بسیار مفید باشند. البته این تغییرات باید به درستی انجام شده و بیمار باید از گرفتن رژیم های لاغری سریع خودداری کند. در موارد جدی تر، که تغییرات رژیم غذایی و روش زندگی موثر واقع نمی شوند، باید از دارو و جراحی کمک گرفت.

اگر سندروم دامپینگ به دیگر درمان ها جواب ندهد و یا ناشی از جراحی های قبلی بیمار باشد، پزشک ممکن است جراحی دوباره را پیشنهاد کند.

چندین نوع جراحی برای درمان این شرایط وجود دارد که باید بر اساس جراحی اولیه بیمار انتخاب شود. با این حال طبق گفته موسسه ملی دیابت و بیماری های گوارشی و کلیوی، جراحی برای درمان سندروم دامپینگ اغلب موفقیت آمیز نخواهد بود

به طور کلی، می توان با تغییر رژیم غذایی پس از لاغری با جراحی ، به پیشگیری از سندروم دامپینگ کمک کرد در موارد جدی تر، ممکن است برای درمان سندروم دامپینگ نیاز به مصرف دارو یا جراحی داشته باشید که با مشورت با یک  جراح لاغری خوب  ممکن است برای بیمار داروی ضد اسهال تجویز شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : چهار شنبه 28 اسفند 1398
نظرات
تفاوت لیپوساکشن و جراحی لاغری

برای بیمارانی که به چاقی مفرط مبتلا هستند، جراحی لاغری گزینه ی بهتری نسبت به لیپوساکشن می باشد. علاوه بر این، جراحی لاغری می تواند احتمال ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی را نیز کاهش دهد. همچنین جراحی لاغری احتمال بازگشت ناگهانی کل وزن اولیه تان را بسیار محدود خواهد کرد. 

در حالی که لیپوساکشن برای کاهش چربی ها و فرم دهی به بدن است برای اولین بار در دهه ۸۰ میلادی انجام شد و به شهرت رسید. طی این روش، متخصص زیبایی با دقت و احتیاط چربی های اضافی را از طریق لوله ی تو خالی و کوچکی به نام کانولا از بدن خارج می کند. با حرکت دادن لوله کانولا درون توده چربی، سلول های چربی ساکشن می شوند و بدن خوش فرم تر به نظر می رسد حذف سلول های چربی هیچ تاثیری بر نوسانات وزنی آینده بیمار نخواهد داشت

 عمل لاغری به بدن می آموزد که چگونه چربی های اضافی بدن را آب کرده و به وزن ایده آل برسد 

فواید جراحی لاغری

کاهش وزن چشم گیر

بهبود سلامتی

ثبات روحی

بهبود کیفیت زندگی

تفاوت لیپوساکشن و جراحی لاغری

جراحی لاغری بر خلاف لیپوساکشن خاصیت درمانی داشته و بر وزن بدن تاثیر می گذارد و فرم یا شکل بدن را تغییر نمی دهد. از طرف دیگر لیپوساکشن نوعی جراحی زیبایی بوده و جنبه درمانی ندارد.

پس از عمل چاقی، رژیم غذایی تغییر می کند و به مایعات محدود خواهد شد و کم کم به سمت غذاهای جامد پیش می رود

برای بیمارانی که لیپوساکشن انجام می دهند، حفظ وزن به دست آمده از لیپوساکشن و دائمی کردن وزن جدید به عهده خودشان خواهد بود. بیماران ممکن است تا حدود ۴ هفته پس از جراحی تورم و التهاب داشته باشند. با این وجود، عدم تغییر رژیم غذایی و ورزش نکردن می تواند منجر به ظاهر شدن چربی در مناطق جدیدی از بدن شود. 

چرا بهتر است پس از جراحی لاغری از لیپوساکشن استفاده کرد؟

انجام لیپوساکشن پس از جراحی لاغری روشی عالی برای خلاصی از چربی های شکم و پهلو و سایر نقاطی است که ورزش اثر چندانی بر آنها ندارد.متاسفانه چربی های شکم، ران و باسن در اغلب موارد باقی می مانند و انتخاب لباس را برای بیمار دشوار می کنند. در  صورتی که  با محاسبه بی ام آی و مشاوره، با بهترین جراح لاغری تشخیص داده شد که شما یک کاندید خوب برای جراحی لاغری هستید، باید به سراغ انتخاب نوع جراحی بروید. سه نوع جراحی لاغری که امروزه انجام می شوند عبارت است از:(حلقه قابل تنظیم معده,بای پس معده,عمل اسلیو معده,بالون معده)

تعداد بازدید از این مطلب: 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : سه شنبه 27 اسفند 1398
نظرات
لیپوساکشن چیست؟

بسیاری از افراد در قسمت های مختلف بدن خود چربی های ناخواسته و مقاومی دارند که حتی با رژیم و ورزش هم نمی توانند آنها را آب کنند. این چربی های موضعی که خلاص شدن از آنها می تواند بسیار دشوار باشد، ممکن است پس از بارداری و در نواحی شکم، پهلو، ران ها یا پشت، به وجود آمده باشند لیپوساکشن روش برداشتن چربی های اضافی بدن است

 در صورتی که وزنی نرمال دارید اما قسمتی از چربی های بدنتان به ورزش و رژیم واکنشی نشان نمی دهند، بهتر است لیپوساکشن را انتخاب کنید.

آیا لیپوساکشن با وجود برداشتن چربی ها، منجر به کاهش وزن می شود؟

در پاسخ باید گفت خیر. از آنجایی که لیپوساکشن سلول های چربی را خارج می کند، اغلب فکر می کنند که می توانند با این روش، بدون ورزش و تغییر رژیم غذایی وزن خود را کاهش دهند. با اینکه بیشتر بیمارانی که از روش لیپوساکشن استفاده کرده اند، وزنی کم نکرده اند، اما به طور متوسط می توان انتظار داشت که بیمار با لیپوساکشن بین ۱ تا ۲ کیلوگرم وزن کم کنند. 

در صورتی که پس از لیپوساکشن شکم یا نقاط دیگر بدن، پرخوری کنید یا ورزش نکنید، سلول های چربی باقی مانده می توانند بزرگتر شوند و وزن فرد ممکن است اضافه شود. با این تفاوت که این بار در قسمت دیگری نمود پیدا خواهد کرد.

لیپوساکشن چه قسمت هایی را هدف قرار می دهد؟

لیپوساکشن می تواند برای نقاط مختلفی از بدن انجام شود و نتیجه مطلوبی داشته باشد. البته لیپوساکشن ران و شکم پهلو بیش از سایر نقاط انجام می شوند. با این حال هزینه لیپوساکشن نسبتا بالا و دوره نقاهت طولانی (۶هفته) دارد.

قسمت هایی از بدن که می توان لیپوساکشن را برای آنها انجام داد شامل:

  • غبغب
  • گردن
  • شکم
  • پهلو ها
  • ران ها
  • صورت
  • سینه

می شود.

سخن آخر

 

به طور کلی تمام روش های زیبایی که طی آنها چربی ها از بدن خارج می شوند، به علت عدم کاهش وزن به عنوان راه حل نهایی توصیه نمی شوند.

 اما درصورتی که از چاقی مفرط رنج می برید و به دنبال روشی همیشگی برای کاهش وزن هستید،  لاغری با جراحی گزینه مناسب تری برایتان خواهد بود. هدف جراحی های لاغری مانند اسلیو معده، عمل بای پس معده،  جراحی ساسی بای پس ، حلقه و …ایجاد تغییرات موقت در ظاهر فرد نیست بلکه می توانند زندگی را که به دلیل چاقی مفرط، سال ها از آن محروم بوده اند، به دست آورند برای دریافت مشاوره جهت انجام عمل چاقی با آقای دکتر عنبرا بهترین متخصص عمل اسلیو ایران تماس بگیرید

 

 
تعداد بازدید از این مطلب: 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : دو شنبه 26 اسفند 1398
نظرات
بعد از جراحی لاغری چه انتظاراتی داشته باشیم و سبک زندگی چگونه خواهد شد

بعد از  لاغری با جراحی تغییرات بسیاری در زندگی تان رخ می دهد که اطلاع از این تغییرات بسیار مهم است. 

این تغییرات شامل نحوه ی غذا خوردن، زمان غذا خوردن، ماهیت غذا و حسی که درباره خودتان پیدا می کنید می شود.

برای داشتن زندگی بهتر بعد از جراحی لاغری، باید متعهد شوید که رژیم غذایی سالم داشته باشی و فعالیت های ورزشی تان را پیوسته و منظم انجام دهید.

در این صورت می توانید به سرعت وزن کم کنید و احساس بهتری به زندگی تان داشته باشید.

چه تفاوت هایی در خوردن و آشامیدن فرد به وجود می آید؟

تا ۲ یا ۳ هفته بعد از عمل لاغری ، رژیم شما به غذا های مایع یا انواع پوره ها محدود می شود.

کمی بعد می تواند غذا های نرم را به رژیم خود بیافزایید

و احتمالا پس از ۶ هفته می توانید به رژیم غذایی عادی خود برگردید.

بعد از جراحی لاغری چه غذاهایی نباید خورد

از خوردن تنقلات به عنوان میان وعده خودداری کنید.

برخی غذاها در صورت درست نجویدن ممکن است برایتان ایجاد درد و ناراحتی کنند

مانند: 

پاستا، برنج، نان، سبزیجات خام، انواع گوشت و یا هر نوع غذای خشک، چسبناک و رشته ای دیگری.

باید در روز حتما ۸ لیوان آب یا هر نوع نوشیدنی که فاقد کالری باشد، بنوشید.

از نوشیدن هر نوع مایعات در هنگام غذا خوردن و از یک ساعت قبل و بعد غذا بپرهیزید.

مایعات غذای موجود در معده را می شویند و شما را گرسنه تر می کنند.

نوشیدنی ها نیز مانند غذا ها باید جرعه جرعه نوشیده شوند و از سرکشیدن آنها خودداری کنید.

ورزش و فعالیت های جسمانی بعد از جراحی لاغری

ورزش برای موفقیت در کاهش وزن و توانایی پایین نگه داشتن آن به شدت توصیه می شود.

به خاطر داشته باشید که ممکن است بدون ورزش اصلا وزن کم نکنید.

پیاده روی فعالیتی بسیار مفید است که می توانید آن را بلافاصله بعد از جراحی چاقی آغاز کنید.

از روزی ۱۰ دقیقه با سرعتی نسبتا تند آغاز کنید و هر چند روز یکبار یک دقیقه به آن بیافزایید.

این روند را تا رسیدن به حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته (حدودا روزی ۳۰ دقیقه و ۵ روز در هفته) ادامه دهید.

در نظر داشته باشید که فعالیت های ورزشی باید با بالا رفتن ضربان قلب همراه باشند

پس قدم زدن ورزش محسوب نمی شود.

لطفا بعد از گذشت ۶ هفته، ورزش های قدرتی را شروع کنید

زیرا بهبود زخم های عملتان در اولویت قرار دارد.

شاید شما به تازگی به فکر عمل لاغری افتاده اید و یا مدتی است که تصمیم قطعی خود را برای انجام آن گرفته اید به هر حال انجام این عمل لاغری (عمل اسلیو معده،ساسی بای پس و...) می تواند مزایای زیادی داشته باشد که بعد از جراحی لاغری از آنها بهره مند می شوید پس از بهترین جراح لاغری مشاوره بگیرید

تعداد بازدید از این مطلب: 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 24 اسفند 1398
نظرات
ارتباط چاقی و افسردگی

چاقی و افسردگی دو معضلی هستند که مردم زیادی در سراسر دنیا با آنها دست و پنجه نرم می کنند. این دو بیماری ممکن است به صورت همزمان و توامان در فرد بروز کنند اما هنوز مشخص نشده که کدام یک منجر به دیگری می شود؛ آیا اثرات چاقی بیش از حد مستقیما افسردگی را به وجود می آورد؟ یا افسردگی منجر به اضافه وزن مفرط می شود؟ جواب هر دو سوال “بله” است.

هیچ گاه نمی توان تعریف دقیقی از افسردگی ارائه داد. بسیاری از مردم افسرده اند اما این موضوع را نمی دانند. بعضی ها هم در ظاهر افسرده اند اما در واقع اینطور نیست.

 افسردگی به دو جزء تقسیم می شود: بخش روانی و فکری که روحیه ی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد و بخش فیزیکی و جسمی که بر مواردی مثل خواب و اشتها اثر می گذارد.

چاقی باعث افسردگی می شود

 احتمال ابتلا به افسردگی در افراد چاق، ۲۵ درصد بیشتر از افرادی است که چاق نیستند. چاقی می توانند باعث ایجاد یک تصویر ذهنی ضعیف از خود، کاهش اعتماد به نفس و انزوای اجتماعی گردد که همگی علائم افسردگی هستند. کودکان چاق مورد تمسخر هم سن و سالان خود قرار می گیرند و همین باعث می شود که گوشه گیر شوند. اضافه وزن مفرط در هر سنی دلیل اصلی نارضایتی، ناراحتی و نا امیدی بیمار است.

افسردگی باعث چاقی می شود

کسانی که افسرده هستند یا کم اشتها می شوند، یا بیش از اندازه غذا می خورند. کم تحرکی و انزوا طلبی آنها باعث می شود که غذای مصرفی در بدن سوخته نشده و تبدیل به چربی گردد و نتیجه ی این امر اضافه وزن و چاقی می شود زیرا میل به خوردن غذا بالا می رود تا سطح سروتونین را به حد نرمال برسند.

درمان چاقی و افسردگی

روی شادی تمرکز کنید شادی هم باعث درمان چاقی و افسردگی می شود.

خود را مجاب به حرکت و فعالیت کنید

غذاهای شیرین را در رژیم غذایی خود محدود کنید

 اگر اراده ی انجام این کارها را ندارید و یا پس از عمل به آنها نتیجه ی چندان مطلوبی نگرفته اید،  لاغری با جراحی تنها چاره ی باقی مانده است.بعد از عمل چاقی، روحیه ی بیمار با کاهش وزن تدریجی بهتر و بهتر می شود. یک معیار استاندارد برای تعریف چاقی این است که، داشتن توده ی بدنی (BMI) بالاتر از ۳۰ است برای محاسبه شاخص توده بدنی  (BMI ) با مراجعه نزد  جراح لاغری خوب مشخص می شود که اضافه وزن دارید و اگر دچار چاقی مفرط باشید بای پس معده، اسلیو معده و دیگر روش های جراحی لاغری معرفی می شود.

 توجه:

جراحی لاغری اغلب راه حل آخر بوده و زمانی انجام می شود که تمام تلاش های دیگر در راستای کاهش وزن بی نتیجه مانده و سلامت بیمار در خطر باشد.

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : پنج شنبه 22 اسفند 1398
نظرات
معایب رژیم لاغری سریع

کاهش وزن سریع با رژیم لاغری سریع با عنوان رژیم زودگذر نیز شناخته می شوند و علت آن این است که نمی توان آنها را ادامه داد از معایب رژیم لاغری سریع عبارت اند:

ریزش مو

 ریزش مو به این دلیل اتفاق می افتد که موهای ما نیاز شدیدی به مواد مغذی دارند که رژیم لاغری سریع یا نامناسب، باعث فقدان این مواد در بدن می شوند.

کاهش آب بدن

 با این وجود با دنبال کردن رژیم های لاغری سریع، اغلب از خوردن غذاهایی که به جذب آب و حرکت مواد در روده کمک می کند، می پرهیزیم.

کاهش سطح قند خون

از آنجایی که طی رژیم های لاغری زودگذر، کربوهیدرات کمتری به بدن می رسد و گاهی هیچ قندی به بدن نمی رسد، ممکن است بدن دچار کتوز(Ketosis)شود. کتوز به معنی حالت ضعف در بدن به همراه بوی بد دهان می باشد.

افزایش وزن

ممکن است عجیب به نظر برسد، اما احتمال دارد با شروع رژیم لاغری ناگهان کمی وزن اضافه کنید. میزان متابولیسم بدن کاهش پیدا می کند که به افزایش وزن کمک می کند.

افسردگی

 در صورت عدم مصرف کافی قند و کربوهیدرات، سطح هورمون سروتونین در بدن کاهش پیدا می کند که با نام هورمون شادی شناخته می شود. کاهش این هورمون می تواند منجر به افسردگی شود.

آسیب دیدن اعضای بدن

بنابراین برنامه های رژیم های لاغری نمی توانند تمام مواد مغذی که بدن به آنها نیاز دارد را در خود بگنجانند که نهایتا باعث آسیب دیدن اعضای بدن می شود.

کمبود مواد معدنی

برنامه های رژیم های لاغری معمولا برخی مواد غذایی را ممنوع می کنند که ممکن است بدن را دچار کمبود مواد معدنی کند.

اختلالات تغذیه

 پس از پایان رژیم لاغری ممکن است به بی اشتهایی(Anorexia) یا پرخوری عصبی(Bulimia) دچار شوید که هر دو از اختلالات جدی تغذیه ای محسوب می شوند که باعث ضعیف شدن بدن و آسیب های روانی نیز می شوند.

تنفر از خود، واکنش های کند تر و ...  از معایب رژیم لاغری سریع  هستند

یک پیشنهاد:

کاهش سریع وزن با عمل جراحی لاغری

در مقایسه با رژیم لاغری سریع، عمل جراحی چاقی در مدت زمان کمتری وزن شما را کاهش خواهد داد.شما با انجام جراحی لاغری به صورت آنی و یکباره وزن از دست نمیدهید، بلکه اضافه وزن خود را به مرور زمان اما به شکلی موثر و اغلب دائمی از دست میدهید.

شاید با خودتان بگویید که هزینه عمل چاقی هم بالا است اما با انجام عمل لاغری پول خودتان را پس انداز میکنید! هزینه جراحی اسلیو معده اگر شاخص توده  بدنی تان بالای 30 باشد تحت پوشش بیمه قرار می گیرد. برای دریافت مشاوره با آقای دکتر عنبرا بهترین متخصص جراحی لاغری ایران تماس بگیرید

تعداد بازدید از این مطلب: 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : چهار شنبه 21 اسفند 1398
نظرات
سنگ کیسه صفرا و ارتباط آن با جراحی لاغری

سنگ کیسه صفرا یا کوله لیتیاز(chlolelithiasis)، ته نشین های سخت شده ی مایع گوارشی هستند که در کیسه صفرا تشکیل می شوند.

علائم سنگ کیسه صفرا

بیشتر افرادی که به سنگ کیسه صفرا دچار می شوند، اصلا هیچ علائمی ندارند. زیرا سنگ ها تا زمانی که درون کیسه صفرا هستند، مشکلی ایجاد نمی کنند. با این حال در برخی مواقع سنگ های کیسه صفرا می توانند منجر به کله سیستیت یا التهاب کیسه صفرا شوند.

علامت اولیه سنگ های کیسه صفرا، درد ناگهانی و تشدید شدن آن می باشد. این درد می تواند در سمت راست بدن و زیر دنده ها، بین پهنای شانه ها یا در شانه ی راست اتفاق بیافتد.

علائم دیگر:

  • درد در سمت راست بدن و زیر دنده ها
  • درد در پشت و بین شانه ها
  • درد در شانه ی راست
  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • عرق کردن
  • نا آرامی و بی قراری

توصیه می شود که در هنگام مشاهده هر یک از علائم سنگ کیسه صفرا، سریع تر به پزشک مراجعه کنید و درمان خود را عقب نیندازید

درمان سنگ کیسه صفرا

در زمان های تشدید بیماری، می توان با استفاده از دارو های ضد انقباض، مسکن و ضد تهوع، درد را آرام کرد. اما هیچ یک از این ها نمی تواند سنگ ها را از بین ببرد. به همین جهت، راه درمان جراحی است که می توان به روش لاپاراسکوپی یا باز آن را انجام داد

عوارض سنگ کیسه صفرا

اگر مجرای کیسه صفرا یا دوازدهه توسط سنگ های کیسه صفرا مسدود شود، جریان یافتن مایع گوارشی به پانکراس نیز مسدود خواهد شد. این می تواند منجر به یرقان و التهاب پانکراس شود که تنها از طریق جراحی و برداشتن کیسه صفرا قابل درمان است.

رابطه ی جراحی لاغری با سنگ کیسه صفرا

کنترل وزن بدن می تواند در پیشگیری از سنگ های کیسه صفرا موثر باشد. در حالی که رژیم های لاغری سریع و کاهش وزن شدید این احتمال را افزایش می دهند متاسفانه سنگ های کیسه صفرا یکی از عوارض شایع کاهش وزن سریع از طریق جراحی های لاغری است. برخی منابع معتقدند که ۳۵ درصد از جراحی های لاغری منجر به تشکیل سنگ های کیسه صفرا می شود.

به همین دلیل جراح لاغری اغلب از ۶ ماه قبل برای بیماران داروهای پیشگیری از سنگ های کیسه صفرا (مانند اکتی گال(Actigall)) تجویز می کنند 

در موارد دیگر که بیمار سابقه ی سنگ کیسه صفرا دارد، همزمان با انجام جراحی لاغری، کیسه صفرا نیز برداشته می شود تا از مشکلات بعدی جلوگیری شود.

نداشتن کیسه صفرا بعد از جراحی لاغری اختلالی ایجاد نمی کند بهتر است بعد از جراحی لاغری جراحی اسلیو معده از غذاهای پرچرب دوری کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : سه شنبه 20 اسفند 1398
نظرات
درباره پرخوری عصبی یا (بولیمیا)

پرخوری عصبی نوعی اختلال تغذیه ای است که مانند بسیاری از اختلالات تغذیه، پیچیده بوده و هنوز به طور کامل درک نشده است. علت آن می تواند ترکیب ژنتیکی و عوامل روانشناختی و محیطی باشد. افراد مبتلا به بولیمیا مقدار زیادی غذا می خورند و سپس سعی می کنند از طریق رفتار های جبرانی مانند استفراغ، استفاده از ملین ها، مصرف قرص های لاغری و ورزش، کالری های اضافی را دفع کنند. در این چرخه، حس شرم و خجالتی به فرد دست می دهد که حاضر است برای مدت طولانی این اختلال را مخفی نگه دارد.

بسیاری از افراد مبتلا به بولیمیا شرایط روانی مشترکی دارند و استرس و اضطراب در میان آنها بسیار شایع است. این افراد اغلب در تعدیل احساسات خود مشکل دارند و نمی توانند میانه رو باشند. رژیم گرفتن یا اختلال در تغذیه می تواند احتمال ابتلا به بولیمیا را افزایش دهد. زنان (خصوصا زنان جوان) بیشتر از مردان مستعد ابتلا به اختلالات تغذیه ای مانند بولیمیا، پرخوری و بی اشتهایی عصبی (آنورکسیا) هستند.

علت های پرخوری عصبی

علت اصلی هنوز مشخص نشده است اما چند عامل، مشترکا باعث ایجاد اختلالات تغذیه ای می شوند. این عوامل می توانند ژنتیکی، محیطی، فیزیکی و فرهنگی باشند.

  • تغییرات و تحولات پر استرس زندگی
  • داشتن سابقه ی سوء استفاده جنسی یا آسیب روحی
  • تصویر ذهنی منفی از خویش
  • کمبود اعتماد به نفس
  • حرفه ها یا فعالیت هایی که روی ظاهر و اجرای فرد تمرکز دارند.

نگرانی و ترس از افزایش وزن یکی از شاخص های روحی بولیمیا می باشد. در صورتی که این فرد مدام از وزن یا ظاهر خود سخن می گوید، ممکن است در شرف ابتلا به یک اختلال تغذیه ای باشد.

 اگر بسته های باقی مانده از غذا را در سطل آشغال مشاهده کردید، می توانید به پرخوری عصبی شک کنید.

درمان پرخوری عصبی

از آنجایی که بولیمیا اغلب ریشه در کمبود اعتماد به نفس دارد، نقش مشاور و روانشناس در درمان فرد بسیار اهمیت دارد.

عمل جراحی کوچک کردن معده

چاقي ممكن با جراحي چاقي بهتر شود ولي پرخوري عصبي و علايم گوارشي برطرف نمي شود،بايد ابتدا با مشاور و روانشناس درمان  شروع شود، روانشناس پس از مشاوره وقتی مطمئن شود که شما مبتلا به بیماری هایی مانند افسردگی یا اختلال پرخوری ندارید می توانید جراحی لاغری انجام دهید بهترین متخصص جراحی لاغری از چندین روش استفاده می کنند که شایع ترین آنها  اسلیو معده، بای پس معده، حلقه قابل تنظیم معده و ساسی بای پس با سوییچ اثنی عشری.

 

 
تعداد بازدید از این مطلب: 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : دو شنبه 19 اسفند 1398
نظرات
بی اشتهایی عصبی چیست؟

بی اشتهایی عصبی یک اختلال عصبی و تغذیه ای است که در آن فرد بیمار بسیار بیشتر از میزانی که برای سن و قد وی مناسب باشد، وزن کم می کند. وزن این افراد معادل یا کمتر از ۸۵ درصدِ وزن یک انسان سالم است. این اشخاص حتی اگر شاخص توده بدنی (و با محاسبه BMI  )بسیار پایینی هم داشته باشند، به دلیل ترس از چاق بودن یا چاق شدن، عمدا غذای خود را محدود می کنند. همچنین ممکن است این افراد برای کاهش وزن به ورزش های مکرر، استفاده از ملین ها و استفراغ روی بیاورند که اغلب این علائم می تواند نشان دهنده ی اختلالی دیگر به نام پرخوری عصبی(بولیمیا) نیز باشد.

در واقع دو نوع آنورکسیا(anorexia nervosa) وجود دارد. یکی از آنها با پرخوری و سپس پس دادن کالری ها همراه است. نوع دیگر آن شامل محدود کردن مقدار غذای روزانه ی فرد است.

علائم بی اشتهایی عصبی

علائم فیزیکی بی اشتهایی عصبی اغلب مربوط به گرسنگی است. همچنین بی اشتهایی عصبی شامل مشکلات رفتاری و احساسی می شود که به علت درک غیرواقعی از وزن بدن و ترس بی اندازه از چاقی و اضافه وزن به وجود می آیند.

علائم رفتاری بی اشتهایی عصبی شامل تلاش برای کاهش وزن از طرق زیر است:

  • محدودیت شدید غذایی از طریق رژیم های سریع یا روزه
  • انجام ورزش های شدید
  • پرخوری و مجبور کردن خود به استفراغ کردن برای دفع کالری های دریافتی که می تواند شامل استفاده از ملین ها، انما(تنقیه)، مواد غذایی رژیمی و محصولات گیاهی شود.

علائم رفتاری و احساسی بی اشتهایی عصبی عبارت است از:

  • سروکار داشتن با غذا، که در برخی مواقع شامل آشپزی برای دیگران و لب نزدن به آن می باشد.
  • صرف نظر از خوردن غذا یا حذف وعده های غذایی به صورت مکرر
  • انکار گرسنگی یا بهانه آوردن برای نخوردن غذا

چگونه می توان از بی اشتهایی عصبی پیشگیری کرد؟

با وجودی که آگاهی دادن به مردم درباره مزایای داشتن تغذیه ی سالم به طور کلی مفید است، اما برای پیشگیری از اختلالات تغذیه ای و مشکلات این چنینی کمتر موثر است.  از آنجایی که این اختلال عصبی و روانی بوده، در طول درمان هیچ دارویی مصرف نمی شود. به جای آن، استفاده از رژیم غذایی صحیح و مشاوره های مکرر برای بهبود و درمان بیمار الزامی است. برنامه غذایی سالمی تنظیم کنید تا به وزن متوسط خود بازگردید و سعی کنید رابطه بهتری با غذاها برقرار کنید.

اگر شما با وجود کم خوری از چاقی مفرط رنج می برید کم خوری غیراصولی کاری اشتباه است لاغری با جراحی گزینه مناسبی برای افرادی است بهتر است با بهترین جراح لاغری مشورت کنید جراحی های کاهش وزن مانند (عمل اسلیو معده ،عمل بای پس و...) می تواند زندگی شما را نجات دهد اما برای رسیدن به این نتیجه باید تغییرات همیشگی و چشمگیری در خوراک، ورزش و زندگی خود ایجاد نمایید.

تعداد بازدید از این مطلب: 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 17 اسفند 1398
نظرات
آزمایش های قبل از عمل جراحی لاغری

بیماران باید قبل از انجام عمل جراحی چاقی حتما تعدادی آزمایش و تست را پشت سر بگذارند. برخی از مهمترین تست ها در ادامه آورده شده است. دقت کنید که برخی از این تست ها ضروری هستند. اما برخی دیگر یا برای احتیاط درخواست میشوند یا تنها در برخی عمل ها درخواست میشوند (چون روش های جراحی متفاوتند برای مثال ما عمل اسلیو  ، بای پس معده یا  عمل جراحی ساسی معده و … داریم).

برخی از مهمترین تست ها و آزمایش قبل از عمل لاغری عبارتند از:

  • سونوگرافی شکم و لگن
  • آندوسکوپی مری معده و دئودنوم یا دوازدهه
  • سونوگرافی شکمی
  • اشعه ایکس قفسه سینه یا چست ایکس ری
  • کولونوسکوپی
  • اکوکاردیوگرام
  • الکتروکاردیوگرام (EKG)
  • سیگموئیدوسکوپی
  • ماموگرافی (برای برخی از بانوان)
  • سونوگرافی لگن
  • آزمایش عملکرد ریوی
  • تست استرس

آزمایشات مشخص و اساسی قبل از جراحی لاغری شامل:

  • شمارش پلاکت های خون
  • آزمایش ادرار
  • آزمایش پانل خون(chemistry panel: مجموعه ای از چندین آزمایش کامل خون) که حدود ۲۰ ماده شیمیایی درون خون را نشان می دهد.

هدف از این آزمایشات چیست؟

قبل از جراحی لاغری لازم است که یک ارزیابی دقیق و کلی از سلامت بیمار انجام شود.

بهترین راه برای جلوگیری از عوارض احتمالی جراحی، یافتن عامل آن پیش از عمل است.

اطلاع از عملکرد مناسب تیروئید بیمار بسیار مهم است

زیرا کم کاری غده تیروئید پس از عمل جراحی می تواند منجر به مرگ بیمار شود.

اگر دیابتی هستید باید قند خونتان را کنترل کنید.

به علت اینکه قند می تواند فشار قلب را بالا ببرد قلبتان نیز تماما ارزیابی می شود.

این آزمایشات مشخص می کند که بیمار دچار نقص عملکرد کبدی، مشکلات تنفسی، وجود مایعات بیش از حد در بافت ها، اختلال در نمک و مواد معدنی مایعات بدن و یا سطح غیر طبیعی چربی خون هست یا خیر.

مهمترین ارزیابی ها و آزمایش قبل از عمل لاغری

برای اینکه به طور قطع کاندید عمل لاغری باشید باید علاوه بر آزمایش های بالا، توسط متخصصین و مخصوصا جراح لاغری مورد ارزیابی قرار بگیرید. دقت داشته باشید که در برخی موارد جراح لاغری میتوان بیشتر ارزیابی ها را انجام دهد  برخی از این ارزیابی ها عبارتند از:

  • ارزیابی دقیق توسط یک متخصص بهداشت روان مانند روانپزشک، روانشناس یا درمانگر
  • ارزیابی دقیق توسط متخصص قلب و عروق یا متخصص قلب
  • ارزیابی دقیق توسط متخصص
  • ارزیابی توسط یک متخصص تغذیه

همه شرایط انجام عمل جراحی لاغری را دارید؟

اگر واجد شرایط عمل جراحی لاغری هستید میتوانید برای انجام این عمل به آقای دکتر عنبرا بهترین جراح لاغری در تهران اطمینان کنید

 
تعداد بازدید از این مطلب: 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : جمعه 16 اسفند 1398
نظرات
رژیم لاغری سریع

 رژیم گیرنده ها اغلب با دیدن کلمه ی” رژیم لاغری سریع ” یا عبارت ” به سرعت وزن کم کنید” وسوسه می شوند. بسیاری از برنامه های تجاری کاهش وزن، قول می دهند که شما با برنامه آنها می توانید به سرعت وزن کم کنید و سپس وزن خود را در همان حد نگه دارید. اما مشکل اینجاست که بسیاری از این رژیم های زودگذر و مخرب واقعی و عملی نیستند. البته این لزوما به این معنی نیست که کاهش وزن سریع، بد و مضر است.

انواع رژیم لاغری سریع

چگونه افراد به سرعت وزن کم می کنند؟ روش های معمول کاهش وزن شامل رژیم های کم کالری(LCD) و رژیم های بسیار کم کالری(VLCD) می باشند. افراد رژیم گیرنده باید قبل از انتخاب یک رژیم لاغری از تفاوت های این دو آگاه باشند.

رژیم های کم کالری

برنامه های غذایی که برای خانم ها روزانه ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ کالری و برای آقایان ۱۲۰۰ تا ۱۶۰۰ کالری در نظر می گیرند، با عنوان رژیم های غذایی کم کالری در نظر گرفته می شوند.

رژیم های بسیار کم کالری

این رژیم ها معمولا یا رژیم های مایعاتی هستند، یا مصرف غذا های عادی در آنها بسیار کم یا به کلی حذف شده است. در رژیم های بسیار کم کالری، برای فرد رژیم گیرنده روزانه ۸۰۰ کالری در نظر گرفته می شود

مزایای رژیم لاغری سریع

 معمولا این رژیم ها بیشتر از چند هفته دوام نمی آورند. همین باعث جلوگیری از دلزدگی فرد با غذا های محدود درون برنامه ی غذایی می شود که معمولا این برنامه شامل غذا هایی است که باعث بیشترین کاهش وزن می شوند.

رژیم های روزه داری امروزه یکی از محبوب ترین برنامه های کاهش وزن سریع می باشند.

رژیم لاغری سریع مانند رژیم کم کربوهیدرات و پر پروتئین برای شروع یک رژیم لاغری طولانی مدت مناسب می باشد که به فرد کمک می کنند تا وزن کاهش یافته خود را ثابت نگه دارد. 

بنابراین بهترین راه برای کاهش وزن چیست؟

با اینکه علم پزشکی ثابت کرده که کم کردن وعده های غذایی تان نمی تواند به کاهش وزن کمک کند اما شما می توانید با افزایش زمان ورزش روزانه و دریافت برنامه غذایی از یک پزشک تغذیه، وزن خود را کاهش دهید و تمام مواد مغذی که بدنتان به آن نیاز دارد را دریافت کنید.

درباره انجام عمل جراحی لاغری فکر کنید!

شاید با خودتان بگویید که هزینه جراحی لاغری هم بالا است لاغری با جراحی  میتواند فواید بسیاری برای افراد چاق داشته باشد هدف از جراحی چاقی، درمان دائمی چاقی با  عمل اسلیو معده (رایجترین و پرطرفدارترین روش لاغری) است. برای مثال شما باید شاخص توده بدنی بالای ۳۵ داشته باشید اگر خواهان انجام  جراحی لاغری در تهران هستید با مراجعه به مطب دکتر عنبرا  متخصص جراحی لاغری در غرب تهران مراجعه کنید

 

 
تعداد بازدید از این مطلب: 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : پنج شنبه 15 اسفند 1398
نظرات
شرایط بیمه برای تقبل هزینه جراحی لاغری

در اغلب موارد، بیمه هزینه جراحی چاقی را پوشش می دهد. بسیاری از مردم، اطلاعی از قوانین بیمه درباره مراقبت های پزشکی ندارند، از این رو به اشتباه فکر می کنند که جراحی لاغری از نوع عمل زیبایی بوده و شرکت های بیمه هزینه عمل لاغری را نمی پذیرند.

اکثر شرکت های بیمه برای تقبل هزینه عمل لاغری نیاز به شرایط زیر دارند:

  • اثبات پزشکی جراحی: اثبات اینکه لاغری با جراحی، از نظر پزشکی برای بیمار لازم است و از جنبه زیبایی انجام نمی گیرد. جراح لاغری می تواند در ارائه سوابق پزشکی و پرونده ی مشکلات و بیماری های ناشی از اضافه وزن بیمار، به وی کمک کند.
  • گرفتن رژیم لاغری تحت نظر متخصص تغذیه: بیمار ممکن است مجبور شود تا به مدت ۶ ماه تحت برنامه ی لاغری باشد و باید این مدت را با موفقیت و کاهش وزن پشت سر گذارد. این برنامه شامل ملاقات های ماهیانه طی این شش ماه با جراح لاغری خود می باشد.

هدف شرکت های بیمه این نیست که توانایی کاهش وزن بیمار را در این زمان بسنجند بلکه هدف از این برنامه ثابت شدن وزن فرد و عدم نوسان آن می باشد. در غیر این صورت بیمه هزینه ها را پوشش نخواهد داد.

ارزیابی های روانشناسی: این ارزیابی ها به منظور اطمینان از درک صحیح بیمار از جراحی لاغری و تغییر رویه زندگی پس از جراحی انجام می گیرد. همچنین برای کنترل اختلالات تغذیه ای مانند پرخوری یا هر اختلال روانی دیگر از این آزمایشات کمک می گیرند.

تا مدت طولانی بعد از  اسلیو معده، بای پس معده و برخی دیگر از اعمال لاغری باید مولتی ویتامین دریافت کنید. هزینه مکمل ها هرچه باشد پای خودتان است و بیمه چیزی به شما بر نمیگرداند. اما هزینه آزمایشگاه؛ تحت پوشش بیمه خواهد بود.

البته نوع حمایت بیمه ای، به شرکتی بستگی دارد که شما را تحت پوشش قرار داده است. علاوه بر نوع بیمه، هزینه های نهایی و نحوه بازگشت و یا پرداخت وجه توسط بیمه به نوع بیماری هایی که همراه با چاقی هستند نیز بستگی دارد. زیرا اغلب کسانی که میخواهند عمل لاغری انجام دهند از مشکلاتی مثل دیابت، بیماری های قلب-عروقی و فشار خون و … رنج میبرند. بنابراین بیمه ها معمولا میتوانند بیمار را تحت پوشش قرار دهند. اما اینکه تا چه حد هزینه ها را به شما بازمیگردانند را باید از شرکت بیمه خود بپرسید.

بیمه هزینه پیکر تراشی را تقبل نمی کند اما هزینه جراحی لاغری را تا حد زیادی پوشش می دهد

پیکر تراشی جزو جراحی های زیبایی محسوب می شود به همین دلیل شرکت های بیمه هزینه آن را تقبل نمی کنند. اما جراحی لاغری به بهبود سلامت فرد کمک می کند. از این رو در صورتی که محاسبه bmi فرد ۴۰ باشد و یا از بیماری های مرتبط با چاقی رنج ببرد، بیمه تا حد زیادی هزینه جراحی لاغری را پوشش می دهد.

تعداد بازدید از این مطلب: 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : سه شنبه 13 اسفند 1398
نظرات
آیا اضطراب باعث چاقی می شود؟

اضطراب و چاقی می توانند به صورت مستقل پیشرفت کنند و یا دلیل مشترکی داشته باشند. بی تحرکی (معمولا ورزش نکردن) در واقع موجب افزایش چشمگیری در علائم اضطراب و اضافه وزن می شود. علاوه بر آن، تغذیه ی ضعیف هم می توانند هردو شرایط را به صورت همزمان به وجود آورند.

 بسیاری از کسانی که درگیر اضافه وزن هستند، نگرانی شان در رابطه با ظاهر و سلامتی خود، اضطراب را در این افراد بالا می برد. متابولیسم هم در زمان عود اختلالات استرسی (مانند حملات پانیک) شروع به کند شدن می کند. همه ی اینها رابط میان چاقی و اضطراب هستند؛ به گونه ای که حتی شناسایی علت و معلول را سخت می کنند.

کورتیزول: هورمون استرس یا همان هورمون کورتیزول در زمان استرس و اضطراب به میزان قابل توجهی ترشح می شود. 

  • تحولات گوارشی: اضطراب به شدت گوارش را تحت تاثیر قرار می دهد و می تواند آن را کند کرده و یا تغییر دهد.
  • بی تحرکی: اضطراب همچنین باعث خستگی و کمبود انرژی می شود. وقتی حرکت می کنید، بدن کالری می سوزاند؛ پس وقتی در حرکت نیستید، کالری چندانی نمی سوزانید.
  • درمان های اضطراب: بسیاری از داروهای کاهش اضطراب باعث افزایش وزن می شوند.
  • غذا خوردن به عنوان سلاحی برای مقابله با اضطراب: هرچه بیشتر بخورید، چاقی ناشی از اضطراب شما بیشتر می شود.

 

چگونه باید چاقی ناشی از اضطراب را درمان کرد؟

خبر خوب این است که چاقی چه بر اثر اضطراب باشد، چه پرخوری ساده، به یک روش درمان می شود اگرچه نه برنامه ی تناسب اندام و نه رژیم نمی توانند اختلال اضطراب را درمان کنند، اما یک سبک زندگی سالم، عوارض آن را کاهش می دهد.

افراد چاق معمولا به خاطر شرایطی که دارند از طرف اطرافیان سرزنش می شوند خیلی غیر عادی نیست اگر این افراد از جامعه دوری کنند یا سعی کنند وارد روابط عاطفی نشوند. اگر وزن شما حدودا ۲۰% از وزن نرمالتان بیشتر باشد شما یک فرد چاق محسوب می شوید

یکی از دقیق ترین معیار ها برای سنجش چاقی، استفاده از محاسبه BMI است. در واقع BMI مرجعی برای نشان دادن حجم بدن است که بدین صورت محاسبه می شود:

BMI کمتر از ۱۸٫۵ = کمبود وزن
BMI بین ۱۸٫۵ تا ۲۴٫۹ = طبیعی
BMI بین ۲۵ تا ۲۹٫۹ = اضافه وزن
BMI برابر ۳۰ و بیشتر = چاق

روش های درمانی متعددی برای این رفع این مشکل استفاده می شود که عبارتند از : رژیم های غذایی کم کالری، دارو، تغییرات رفتاری و ورزش درمانی.

با این حال، تنها درمانی که برای چاقی مفرط خیلی موثر بوده  روش جراحی لاغری است. عمل اسلیو معده یا انواع دیگر جراحی ها(بای پس معده، جراحی ساسی بای پس، حلقه معده ) روشی برای کاهش سطح چربی بدن است.با این همه باید دید که آیا شما کاندید خوبی برای جراحی چاقی هستید بهترین جراح لاغری پس از معاینه بیمار می تواند نتیجه بگیرد که کدام نوع جراحی چاقی برای وی مناسب است

 

 
 
تعداد بازدید از این مطلب: 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : دو شنبه 12 اسفند 1398
نظرات
رابطه ی میان کم خوابی و چاقی در کودکان

علاقه ی شدید کودکان به تلویزیون، گوشی همراه، بازی های کامپیوتری و خوردن خوراکی های ناسالم حین استفاده از این وسایل باعث می شود که والدین شان هرشب آنها را با جر و بحث به اتاق خواب ببرند و مجبور به خوابیدن کنند.

تحقیقات نشان می دهند که کم خوابی بر وزن کودکان هم اثر دارد و کودکانی که کمتر از ۱۰ ساعت می خوابند، دچار چاقی می شوند 

میزان خواب رده های سنی مختلف، با هم متفاوت است. و بطور میانگین میزان ساعات مورد نیاز خواب برای هر کسی بر اساس موارد زیر است:

  • بزرگسالان مسن ۶۵ سال و بالاتر از آن (۶۵+): ۷-۸ ساعت
  • بزرگسالان (۱۸-۶۴ سال): ۷-۹ ساعت
  • نوجوانان (۱۴ تا ۱۷ سال): ۸-۱۰ ساعت
  • کودکان مدرسه (۶ تا ۱۳ سال): ۹-۱۱ ساعت
  • پیش دبستانی ها (۳-۵ سال): ۱۰-۱۳ ساعت
  • کودکان نوپا (۱-۲ سال): ۱۱-۱۴ ساعت
  • نوزادان (۴ تا ۱۱ ماه): ۱۲-۱۵ ساعت
  • نوزادان (۰ تا ۳ ماه): ۱۴ تا ۱۷ ساعت

کودکانی که کمتر می خوابند، نسبت به کودکانی که خواب کافی دارند، چاق ترند و اضافه وزن بیشتری دارند کم خوابی باعث برهم خوردن سوخت و ساز و سیستم غدد درون ریز بدن کودکان، درست در سنین رشد آنها می شود.

تشخیص چاقی در کودکان

یک روش مطمئن برای گفتن اینکه آیا فرزند شما در واقع دارای اضافه وزن یا چاقی است، با محاسبه شاخص توده بدنی (BMI) فرد است. در کودکان و نوجوانان شاخص توده بدنی مناسب بستگی به سن و جنسیت آنها دارد و طبیعی است که در سنین مختلف، کودکان شاخص توده بدنی متفاوتی داشته باشند زمانی که وزن کودک بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلوگرم باشد، کاهش وزن از طریق ورزش و رژیم غذایی می‌تواند کار مأیوس‌کننده‌ای تلقی شود. در چنین موردی، جراحی چاقی تنها گزینه مؤثر است که بسیاری از والدین به آن می‌اندیشند

با این همه باید دید که آیا فرزند شما کاندید خوبی برای جراحی لاغری هست یا خیر. برای پاسخ به این سوال باید از بهترین جراح لاغری خوب  وقت مشاوره دریافت کنید. جراح لاغری پس از معاینه می تواند نتیجه بگیرد که کدام روش جراحی لاغری عبارتند از:  عمل معده اسلیو (رایجترین و پرطرفدارترین روش لاغری) عمل بای پس معده (خودش شامل چند روش دیگر است) ساسی بای پس معده باندینگ معده و … برای وی مناسب است.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : دو شنبه 12 اسفند 1398
نظرات
مهمترین عمل لاغری برای درمان فشار خون بالا

وقتی شما چاقی مفرط داشته باشید، قلب شما برای تحمل وزن زیادتان ناچار است بیشتر کار کند. هرچه قلب بیشتر و سخت تر کار کند، فشار خون شما هم بیشتر و بالاتر میرود. هنگام تحمل وزن اضافی ، قلب شما باید سخت تر کار کند. هرچه قلب شما سخت تر باشد ، فشار خون شما بیشتر می شود.

افراد زیادی در جامعه به چاقی مفرط و مشکل هایپرتانسیون مبتلا هستند و تخمین زده میشود که بیشش از دو سوم این افراد تا زمانی که لاغر نشوند نه با ورزش و نه با رژیم غذایی نمیتوانند بیماری خود را درمان کنند. و گفته میشود که بهترین روش لاغری و درمان فشار خون بالا انجام جراحی لاغری به دست یک  بهترین متخصص جراحی لاغری است.

سه عمل لاغری زیر مهمترین و بهترین روش لاغری هستند که به درمان فشار خون بالا هم کمک میکنند.

عمل اسلیو معده

در عمل جراحی عمل اسلیو معده حدود ۷۵ درصد حجم معده برداشته شده و از شکم خارج میشود. تنها چیزی که باقی میماند در این حالت چیزی شبیه به یک موز است. شخص با وجود چنین معده کوچکی غذای کمی میخورد، سریع سیر میشود و در نهایت به مرور زمان هم چاقی اش درمان میشود و هم فشار خون بالایش از بین میرود.

 

عمل بای پس معده و درمان فشار خون بالا

جراح لاغری با انجام عمل بای پس معده کاری میکند که بخش بزرگی از معده از مسیر گوارشی کنار برود تا شخص نتواند زیاد غذا بخورد. جراح لاغری ابتدا بخش فوقانی معد کمی پایینتر از محلو ورود غذا از مری به معده را جدا کرده و روده را نیز از دوازده جدا میکند تا به همان بخش جدا شده معده متصل کند. به این شکل شخص بعد از خوردن غذا سریع سیر میشود و غذا هم خیلی زود وارد روده ها میشود.

عمل بای پس روده

این عمل نیز از جدیدترین متدهای جراحی لاغری است که باعث درمان چاقی، دیابت، فشار خون بالا و سایر مشکلات مرتبط با چاقی میشود. بای پس روده ترکیبی از عمل اسلیو و بای پس معده است.

برای درمان فشار خون بالا و سایر بیماری های مرتبط با چاقی چه وقتی باید عمل لاغری انجام داد؟

برای اینکه بتوانید تحت عمل جراحی چاقی قرار بگیرید باید واجد شرایط باشید. برای مثال شما باید شاخص توده بدنی بالای ۳۵ داشته باشید و یا با هیچکدام از روش های لاغری نتوانسته باشید چاقی خود را درمان کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 10 اسفند 1398
نظرات
چه عواملی باعث شکست نتایج عمل لاغری میشوند؟

به طور دقیق نمیتوان گفت که چه علتی باعث شکست عمل لاغری میشود. زیرا ممکن است چند فاکتور دست در دست هم باعث بروز نتایج ناموفق عمل شود. با این حال برخی از موارد زیر میتوانند باعث عدم موفقیت عمل لاغری در بیماران شود.

  • نوع عمل
  • وزن قبل از عمل یا BMI
  • صلاحیت جراح
  • میزان پیروی از رژیم غذایی بعد از عمل لاغری و حتی رژیم قبل از عمل
  • نوع برنامه ورزشی بعد از عمل

البته مهمترین فاکتورهایی که میتوانند باعث عدم موفیت نتایج شوند قطعا دو فاکتور پایبندی به رژیم غذایی و برنامه ورزشی هستند. این فاکتورها مستقیما به بیمار بستگی دارند. اگر بیمار توجهی به رژیم غذایی نداشته باشد و و علاوه بر پرخوری بعد از عمل اسلیو ، غذاهای ممنوعه را مصرف کند نتایج قطعا شکست میخورد و وزن دوباره بر خواهد گشت.

برای اصلاح یا جلوگیری از شکست جراحی لاغری چه باید کرد؟

اولین قدم برای جلوگیری از شکست جراحی لاغری باید قبل از جراحی انجام شود. جراحی لاغری انواع مختلفی دارد مانند بای پس معده،  ساسی بای پس معده  ، عمل اسلیو معده با یا بدون سوییچ عثنی عشری که ممکن است تمامی آنها برای یک بیمار مناسب نباشند. بسیاری از بیماران در انتخاب بین اسلیو معده و بای پس معده دچار مشکل می شوند؛ به همین دلیل مشورت با متخصص جراحی لاغری در انتخاب یکی از روش های فوق، اولین اقدام برای جلوگیری از شکست جراحی لاغری است.

با این حال، با نمود عوارض جراحی لاغری، بیمار ممکن است نیاز به جراحی دوباره داشته باشد. از آنجایی که عدم موفقیت در کاهش وزن پس از جراحی لاغری نگران کننده است، می توان از جراحی اصلاحی برای بهبود محدودیت یا عدم جذب مواد غذایی استفاده کرد.

جراحی اصلاحی اسلیو معده

در سال های ابتدایی جراحی لاغری، اسلیو معده مرحله ی اول سوییچ عثنی عشری انجام می گرفت که در آن بخشی از روده برداشته می شد. از آنجایی که بیماران توانستند میزان وزن قابل توجهی را با اسلیو معده کم کنند، کم کم این روش به تنهایی به نوعی عمل لاغری تبدیل شد.

با این حال اگر بیماران پس از اسلیو معده نیز نتوانند کاهش وزن دلخواه خود را داشته باشند، می توان به عنوان جراحی اصلاحی از سوییچ عثنی عشری استفاده کرد. ممکن است برخی از بیماران ترجیح دهند که اسلیو معده را به جراحی بای پس معده تغییر دهند.

تعداد بازدید از این مطلب: 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : پنج شنبه 8 اسفند 1398
نظرات
میزان موفقیت عمل لاغری

اگر کاندید انجام عمل عمل لاغری هستید و سوالی در رابطه با انجام این عمل دارید میخواهید مورد ارزیابی قرار بگیرید دکتر عنبرا از بهترین جراح لاغری در تهران  ایران مشورت بگیرید دکتر عنبرا بیش از ۳ هزار عمل لاغری موفق با درصد موفقیت بسیار بالا داشته اند و کمتر کسی اندازه ایشان این تعداد عمل رابا موفقیت انجام داده است. ایشان تاکنون هیچ عمل لاغری ناموفق و شکست خورده ای نداشته اند.

عمل لاغری به روش های مختلفی انجام می شود و به طور کلی با دو هدف کاهش حجم معده و کاهش جذب مواد غذایی، سعی می شود به لاغر شدن افراد کمک کند . علاوه بر درمان چاقی،  با کمک عمل جراحی، می توان تا حد زیادی باعث بهبود بیماری های ناشی از چاقی شود .

تعریف موفقیت  یک عمل

ما هنوز تعریف دقیقی برای شکست عمل لاغری نداریم. اما اکثر صاحب نظران با رصد کردن نتایج و برخی شراط دیگر نحوه موفقیت و شکست عمل جراحی لاغری را مشخص میکنند. اما این شرایط چه هستند؟ از کجا باید بفهمیم نتیجه عمل ناموفق بوده است؟

۳ شرط زیر میتوانند معیارهایی خوبی برای اعلام عدم موفقیت جراحی لاغری باشد:

  • زمانی که بیمار آنچنان که ما انتظار داریم وزن کم نکرده باشد
  • اگر دوباره مقدار قابل توجهی از وزن از دست رفته را به دست آورده باشد
  • و در آخر اگر بیماری ها یا شرایط ناشی از چاقی همچنان در شخص بهبود یا درمان پیدا نکرده باشند.

برخی از جراحان لاغری نیز برای مشخص کردن شکست عمل لاغری از پارامتری های خاصی استفاده میکنند. برای مثال اگر شخص کمتر از ۵۰ درصد وزن خودش را از دست بدهد به منزله شکست نتایج عمل چاقی خواهد بود. یعنی برای مثال اگر یک بیمار ۶۰ کیلو اضافه وزن داشته باشد، ولی بعد از عمل اسلیو معده  تنها ۱۵ کیلو از دست داده باشد یعنی نتایج عمل اسلیو با شکست مواجه شده.

درصد موفقیت با انتخاب جراح لاغری خوب بالا میرود

علل و فاکتورهای زیادی ممکن است مسئول شکست یا عدم موفقیت عمل لاغری شود. با این وجود می توان با انتخاب بهترین جراح لاغری تا حدودی شانس موفقیت عمل را بالا برد. زیرا اگر جراح لاغری خوبی انتخاب کنید با هزینه جراحی لاغری مناسب مطمئن خواهید بود که عملتان با موفقیت انجام میشود، به شما رژیم غذایی مناسب و ورزش های مرتبطی برای حفظ نتایج توصیه خواهد کرد. پیگیری چنین جراحی میتواند شما را به حداکثر کاهش وزن و سلامتی بیشتر سوق میدهد.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : چهار شنبه 7 اسفند 1398
نظرات
چاقی و بیماری های مرتبط با آن

اگر با محاسبه BMI وزن شما حدودا ۲۰% از وزن نرمالتان بیشتر باشد شما یک فرد چاق محسوب می شوید البته افرادی که چاق هستند همه ی این مشکلات را ندارند. اما اگر یکی از اعضای خانواده ی شما سابقه ی این بیماری ها را داشته باشند احتمال مبتلا شدن شما بیشتر می شود  این روزها، روش های لاغری با جراحی زیادی برای کاهش اضافه وزن مفرط مانند:  عمل اسلیو معده، عمل جراحی ساسی،و … وجود دارند هر کسی نمیتواند این عمل را انجام دهد. اگر واقعا میخواهید این عمل برای شما انجام شود حتما باید هوشیار باشید و به یک پزشک متخصص جراحی لاغری خوب مراجعه کنید

وزن اضافه می تواند باعث افزایش فشار خون و افزایش کلسترول شود که هر دو مورد ریسک ابتلا به بیماری های قبلی و سکته را بالا می برند.

دیابت نوع دوم

اکثر افرادی که دیابت نوع دوم دارند چاق هستند. شما می تواند با کاهش وزن، پیروی از یک رژیم غذایی متعادل، داشتن خواب کافی و ورزش جلوی گسترش دیابت نوع دوم را بگیرید.

سرطان

سرطان روده، سینه (بعد از یائسگی)، آندومتر (پوشش داخلی رحم)، کلیه و مری با چاقی مرتبط است. بعضی از مطالعات نشان داده است که چاقی با سرطان کیسه ی صفرا، تخمدان ها و لوزالمعده نیز مرتبط است.

بیماری کیسه ی صفرا

یکی از بیماری های رایج برای افراد چاق، بیماری کیسه ی صفرا و سنگ کیسه ی صفرا است.

استئوآرتریت

استئوآرتریت یک بیماری مفصلی است که اغلب بر روی زانو، مفصل ران و پشت تاثیر می گذارد 

نقرس

نقرس یک بیماری است که بر روی مفاصل اثر می گذارد.

آپنه ی خواب

یک نوع اختلال در خواب است که با چاقی مرتبط است.

سندروم متابولیک

سندروم متابولیک به شرایطی ( فشار خون بالا، قند خون بالا، چربی زیاد در اطراف شکم، میزان غیر طبیعی کلسترول) گفته می شود که با هم ریسک ابتلا به بیماری های قلبی، سکته و دیابت را افزایش می دهند.

اثرات روانی در افراد مبتلا به چاقی مفرط

در فرهنگ هایی که جذابیت فیزیکی افراد به لاغر بودن آن ها وابسته است، افرادی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند همیشه از وزن خود ناراحت هستند و رنج می برند. افراد چاق معمولا به خاطر شرایطی که دارند از طرف اطرافیان سرزنش می شوند و ممکن است آنها این وضعیت او را به تنبلی و سست اراده بودن ربط بدهند. خیلی غیر عادی نیست اگر این افراد از جامعه دوری کنند یا سعی کنند وارد روابط عاطفی نشوند.

تعداد بازدید از این مطلب: 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : سه شنبه 6 اسفند 1398
نظرات
افزایش سطح تستوسترون در مردان پس از جراحی لاغری

لاغری با جراحی می تواند فواید بسیاری داشته باشد که اکثر ما از آنها اطلاعی نداریم. در تحقیقات اخیر مشخص شد که افزایش تستوسترون بعد از جراحی لاغری در مردان اتفاق افتاده است.

حدود ۲۸ مطالعه روی حدود ۱۰۰۰ نفر انجام گرفت و مشخص شد که سطح هورمون تستوسترون و برخی هورمون های دیگر پس از جراحی لاغری افزایش می یابد. همچنین هورمون جنسی زنانه نیز پس از جراحی، در این افراد کاهش یافته است. از طرفی، تغییرات بسیار کمی در کیفیت اسپرم این افراد نیز دیده شد، که نمی توان به طور قطع آن را اثبات کرد.

افزایش تستوسترون بعد از جراحی لاغری در مردان

مردانی که تحت عمل چاقی قرار گرفته اند، علاوه بر کاهش وزن چشمگیر می توانند از افزایش سطح تستوسترون نیز سود ببرند. با این حال شواهدی بنا بر افزایش جهش اسپرم در این افراد هنوز پیدا نشده است. این یافته ها مربوط به ژورنال جراحی لاغری است که جزء انتشارات رسمی فدراسیون جراحی لاغری و اختلالات متابولیکی محسوب می شود با این همه جراحی لاغری تاثیری بر قوای جنسی مردان نخواهد داشت.

این روزها، روش های جراحی زیادی برای کاهش اضافه وزن مفرط مانند: جراحی اسلیو معده ، با  جراحی  بای پس معده ، بالون، حلقه و … وجود دارند که عمل اسلیو معده یکی از بهترین، سریع ترین و بی خطرترین آنهاست.

چاقی چگونه در قوای باروری مردان تاثیر می گذارد؟

همانطور که بسیاری از ما از ارتباط چاقی و بارداری زنان اطلاع داریم، اضافه وزن و چاقی می تواند بر قدرت قوای باروری مردان نیز تاثیر می گذارد اخیرا ثابت شده است که احتمال ناباروری مردان چاق یا دارای اضافه وزن بسیار بیشتر از سایرین می باشد.

محققان فرانسه دریافتند که این افراد در مقایسه با مردانی که وزن متوسطی دارند، تعداد اسپرم های کمتر و یا فاقد اسپرم زنده هستند. به همین دلیل می توان نتیجه گرفت اضافه وزن تاثیر مستقیمی بر تولید اسپرم دارد.

به گفته ی سیزرنیچو بافت چربی می تواند هورمون های جنسی مردانه مانند تستوسترون را به هورمون جنسی زنانه (استروژن) تبدیل کند. هر چه بافت های چربی در بدن بیشتر باشد، میزان هورمون استروژن هم بیشتر خواهد بود.

(( ممکن است راه های دیگری نیز برای توضیح این ارتباط وجود داشته باشد. هورمون لپتین که توسط بافت های چربی ترشح می شود، می تواند موجب تخریب سلول های اسپرم یا سلول های تولید کننده آنها شود. همچنین می توان حدس زد که دمای هوای زیاد بیضه ها که ناشی از تجمع بافت چربی می باشد، می تواند به سلول های اسپرم آسیب وارد کنند.))

 به طور کلی می توان نتیجه گرفت که جراحی چاقی یا همان لاغری می تواند موجب کاهش وزن و کاهش بافت های چربی شود و از این طریق به کاهش هورمون جنسی زنانه در مردان کمک کرده و قدرت باروری آنها را افزایش می دهد. 

شاید با خودتان بگویید که هزینه جراحی لاغری هم بالا است و مثلا فلان نفر که من میشناسم ۲۵ میلیون تومان برای لاغر کردن خود هزینه چرداخت کرده. این حرف درست است اما هزینه های نهایی عدم درمان چاقی بسیار بسیار بیشتر از این حرف ها است و حتی ممکن جان شما به خطر بی افتد! ۲۰ میلیون تومان در مقابل جان شما هیچ ارزشی ندارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : دو شنبه 5 اسفند 1398
نظرات
مراحل عمل ساسی بای پس معده

همانطور که گفته شد این عمل تلفیقی از دو عمل جراحی لاغری موفق دیگر یعنی جراحی اسلیو معده و بای پس معده است. مراحل آن به صورت خلاصه عبارتند از:

  1. بیهوشی
  2. آغاز جراحی با ایجاد چند برش بسیار کوچک در چند نقطه از شکم
  3. باد شدن شکم
  4. ورود دوربین لاپاراسکوپی و سایر تجهیزات مورد نیاز عمل
  5. از بین بردن تمام اتصالات بخش بزرگی از معده که قرار است آن را در قالب اسلیو خارج کنیم.
  6. انجام عمل اسلیو معده 
  7. جدا کردن حدود ۲۵۰ سانتی متر بخش انتهایی روده کوچک (ایلئوم)
  8. ایجاد برش در بخش کوچکی از ایلئوم در فاصله ۲۵۰ سانتی متری انتهای آن
  9. ایجاد برشی کوچک در بخش انتهایی اسلیو معده
  10. متصل کردن دو برش به همدیگر و دوختن آن ها به هم
  11. بررسی نشت مواد و سرانجام بستن برش ها و پانسمان

چرا عمل ساسی بای پس انجام داده می‌شود؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا جراح لاغری این عمل را برای برخی از بیماران خود انجام میدهند. اما به طور خلاصه ۳ دلیل اصلی انجام این عمل عبارتند از:

  1. در سایر روش های جراحی لاغری ما شاهد کاهش جذب مواد مغذی از جمله ویتامین ها هستیم. زیرا معده دستکاری میشود و یا بخشی از مسیر جذب عملا از کار می افتد. اما با انجام عمل جراحی ساسی بای پس ما همچنان جذب ویتامین داریم و حتی اگر مجبور به دریافت مکمل ویتامینی باشیم، مدت زمان دریافت آن بسیار کوتاه خواهد بود. و به طور کلی با انجام این عمل نیاز شما به دریافت حتی مکمل های مواد معدنی نیز کاهش میابد.
  2. ما روش های زیادی برای مدیریت دیابت داریم اما هیچکدام از این روش ها به کارآمدی عمل جراحی لاغری نیستند. همه عمل های لاغری میتوانند تا حدی به تسکین و کنترل دیابت نوع دو کمک کنند، اما اثربخشی هیچکدام از آن ها به اندازه عمل جراحی ساسی بای پس نیست. محققان و جراحان لاغری معتقدند که در صورت موفقیت عمل و پیروی بیمار از دستورالعمل های جراح لاغری، عمل ساسی معده تا ۹۵ درصد میتواند دیابت نوع ۲ را درمان کند.
  3. این عمل به طرز عجیبی عوارض جانبی و برخی از مشکلات و بیماری های مرتبط با چاقی از جمله فشار خون بالا، کلسترل بالا و در نهایت بیماری های استخوانی را درمان میکند یا دست کم تا مرز درمان آن ها را تسکین میدهد.

 

 
 
تعداد بازدید از این مطلب: 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : یک شنبه 4 اسفند 1398
نظرات
هزینه عمل ساسی بای پس چقدر است؟

هزینه عمل ساسی بای پس چقدر است؟

 

 

مدت زمان انجام این عمل زیاد است و شخص جراحی ساسی بای پس باید وقت زیادی صرف عمل کند. از طرفی این عمل یکی از سخت ترین عمل های لاپاراسکوپیک به منظور لاغری است. و از آنجایی که ما عملا دو نوع عمل را در قالب ساسی بای پس انجام میدهیم، طبیعتا هزینه عمل ساسی بای پس بیشتر از هر عمل لاغری دیگری خواهد بود. که البته این هزینه واقعا توجیه دارد زیرا هم سخت و طولانی است و هم نتایج آن بهتر از نتیجه هر عمل دیگری است.

اما در کل هزینه این عمل به فاکتورهای زیر بستگی دارد:

  • شخص جراحی و تخصص او
  • نوع بیمارستانی که شما قرار است در آن زیر تیغ جراحی بروید
  • وسایل و مواد مصرفی که برای عمل شما استفاده میشود
  • هزینه جراحی لاغری اقامت و بستری شدن شما در بیمارستان
  • و سایر هزینه های اضافی دیگر

نتایج و مزایای عمل ساسی بای پس کدامند؟

  • بعد از خوردن غذا و خوراکی ها مقدار زیادی از آن بعد از مدت کوتاهی مستقیما وارد بخش انتهای روده کوچک، روده بزرگ و سپس مقعد شده و دفع میشود. بنابراین کالری آن دریافت نمیشود و دیگر از چاقی خبری نیست.
  • به دلیل دستکاری نشدن بخش انتهایی معده و دوازدهه، جذب ویتامین ها و مواد معدنی به خوبی انجام میگیرد و شخص بیمار سوء تغذیه را تجربه نمیکند.
  • به راحتی باعث درمان دیابت و فشار خون بالا میشود. در واقع عمل جراحی ساسی بای پس علاوه بر این که یک عمل لاغری است، جزء عمل های متابولیک هم دسته بندی میشود.
  • کسانی که پیش از این عمل ناموفق اسلیو معده داشته اند، میتوانند از عمل ساسی بای پس سود ببرند.

معایب و عوارض عمل کدامند؟

هر عمل جراحی عوارضی به دنبال دارد و در این خصوص عمل ساسی بای پس هم میتواند اینگونه باشد. اما خوشبختانه عوارض عمل ساسی بای پس معده بسیار کم و در حد ۲ تا ۳ درصد است.

  • تنگ شدن معده
  • وارد شدن آمبولی به ریه ها
  • در موارد محدود خونریزی جزئی در محل دوخت و بخیه معده یا روده
  • بروز زخم جزئی در اطراف ناحیه دوخته شده که با دارو به راحتی درمان میشود
  • نشت مواد غذایی از محل بخیه ها که البته جراح لاغری خوب حتما برای پیشگیری از این اتفاق بارها موضع را از بابت نشت چک میکند.

بهترین جراح ساسی بای پس کیست؟

هر کسی نمیتواند این عمل را انجام دهد. اگر واقعا میخواهید این عمل برای شما انجام شود حتما باید هوشیار باشید و به یک پزشک جراح لاغری خوب مراجعه کنید. از آنجایی که دکتر عنبرا متخصص جراحی لاغری در تهران هستند و تعداد زیادی عمل لاغری (بیش از ۳ هزار تا عمل) انجام داده اند و تعداد زیادی عمل جراحی ساسی بای پس موفق داشته اند. شما میتوانید عمل جراحی لاغری خود را به ایشان واگذار کنید. چنانچه از ایشان سوالی دارید

 

تعداد بازدید از این مطلب: 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 3 اسفند 1398
نظرات
عمل ساسی بای پس چیست؟

عمل جراحی ساسی بای پس یکی از جدیدترین روش های جراحی لاغری است که این روزها سر زبان ها افتاده است. این عمل با اینکه جدیدترین عمل لاغری است اما در اصل چیز جدیدی ندارد و ترکیبی از دو عمل اسلیو معده و عمل بای پس معده است که با روش لاپاراسکوپی انجام میشود. ما ابتدا عمل اسلیو را انجام میدهیم، سپس بخشی از انتهای روده کوچک را به بخش اسلیو شده معده متصل میکنیم. با اینکار ما عملا دو مسیر و مجرای عبور مواد غذایی درست میکنیم.

مراحل عمل ساسی بای پس معده

همانطور که گفته شد این عمل تلفیقی از دو عمل جراحی لاغری موفق دیگر یعنی اسلیو معده و بای پس معده است. مراحل آن به صورت خلاصه عبارتند از:

  1. بیهوشی
  2. آغاز جراحی با ایجاد چند برش بسیار کوچک در چند نقطه از شکم
  3. باد شدن شکم
  4. ورود دوربین لاپاراسکوپی و سایر تجهیزات مورد نیاز عمل

بهترین کاندید عمل ساسی بای پس، چه کسی میتواند زیر تیغ جراحی ساسی برود؟

به مانند همه جراحی های لاغری، برای انجام این عمل نیز، بیمار باید کاندید مناسب این عمل باشد. اگر شما هم یکی از ویژیگی های زیر را دارید میتوانید کاندید مناسبی برای این عمل باشید.

  1. سن بین ۱۸ تا ۶۵ سال
  2. بیمارانی که چاق هستند و یا به عبارتی شاخص توده بدنی یا BMI آن ها بیش از ۳۵ است.
  3. بیمارانی که شاخص توده بدنی آن ها بالاتر از ۳۰ است مشروط بر اینکه از سایر بیماری های مرتبط با چاقی مثل دیابت و فشار خون بالا رنج ببرند.
  4. کسانی که عمل اسلیو ناموفق داشته اند.

برای اینکه بتوانید شاخص توده بدنی خود را پیدا کنید میتوانید به صفحه “محاسبه شاخص توده بدنی” مراجعه کنید و ببینید آیا کاندید مناسبی برای عمل جراحی ساسی بای پس معده هستید یا خیر.

دکتر عنبرا بهترین جراح لاغری و بهترین جراح ساسی بای پس تهران

از آنجایی که دکتر عنبرا متخصص جراحی لاغری ایران تعداد زیادی عمل لاغری (بیش از ۳ هزار تا عمل) انجام داده اند و تعداد زیادی عمل جراحی ساسی بای پس موفق داشته اند. شما میتوانید عمل جراحی لاغری خود را به ایشان واگذار کنید.

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : چهار شنبه 30 بهمن 1398
نظرات
چند داستان کوتاه درباره افرادی که زیر تیغ جراحی های لاغری رفته اند

داستان دنیل درباره کاهش وزن ۵۰ کیلوگرمی پس از اسلیو معده

دنیل می گوید: ((قبل از تصمیم به جراحی لاغری، مشکلات سلامتی فراوانی را که ناشی از چاقی بود، تجربه کرده بودم. چاقی همچنین روی کیفیت زندگیم تاثیر منفی گذاشت و مرا از شرکت در فعالیت های فیزیکی ضروری زندگیم منع کرد))

((من هم مثل خیلی های دیگر با توجه به شنیده هایم و شایعات متداول درباره جراحی لاغری، حس خوشایندی به آن نداشتم و فکر می کردم جراحی لاغری انتخاب راه آسان و بی دردسر است و به همین دلیل عذاب وجدان داشتم. تا زمانی که یکی از دوستان نزدیکم که خود بهترین عمل جراحی لاغری یعنی اسلیو معده را انجام داده بود مرا قانع کرد که باید یک تغییر بزرگ در زندگی ام ایجاد کنم))

به گفته ی دنیل، تجربه ی او از جراحی اسلیو معده بسیار راحت تر و بی دردسر تر از دوستان دیگرش بود. او می گوید: (( از زمانی که جراحی کردم تمام مشکلات مرتبط با سلامتی ام بهبود پیدا کرده است. همچنین آدم فعال تر، پر انرژی تر و با اعتماد به نفس بیشتری شده ام. حالا هفته ای ۳۰ الی۴۰ کیلومتر دوچرخه سواری می کنم و بیش از ۵۰ کیلوگرم وزن کم کرده ام. حس میکنم آدم بهتری شدم و خودمو بیشتر دوست دارم ))

                                                                       عکس قبل و بعد جراحی لاغری عکس قبل و بعد جراحی لاغری

 داستان کاهش وزن پس از جراحی لاغری زوج موفق، جولی و پاتریک

جولی می گوید: ((پزشکم در سن ۴۵ سالگی به من توصیه کرد که به علت چاقی مفرط باید جراحی لاغری انجام دهم. من به دیابت نوع دو مبتلا بودم و انسولین می زدم. علاوه بر این آپنه خواب، کلسترول و فشار خون بالا نیز داشتم. بنابراین حدود یک سال و نیم پیش بای پس معده انجام دادم و تاکنون بیش از ۴۰ کیلوگرم وزن کم کردم. همچنین به دلیل بیماری های ناشی از چاقی و با محاسبه BMI بالای ۴۰، بیمه بیشتر هزینه عمل لاغری ام را پرداخت کرد.))

(( همسرم با دیدن نتیجه ی فوق العاده ای که من از جراحی لاغری گرفتم، در سن ۵۲ سالگی تصمیم به کاهش وزن گرفت و چندین ماه قبل به زیر تیغ جراحی اسلیو معده رفت.))

(( اکنون تمام داروهای فشار خون، کلسترول و دیابتم را کنار گذاشتم و حدود ۷ سایز کم کردم. به نظر من بهترین بخش جراحی لاغری، افزایش انرژی بدن است. پس از مدتی رعایت رژیم غذایی بعد از عمل بای پس معده حالا می توانم تمام غذاهای مورد علاقه ام را در میزان کم مصرف کنم. خیلی خوشحالم که چنین تصمیمی گرفتم و جراحی بای پس معده انجام دادم.))

                                                                         پاتریک و جولی قبل از جراحی لاغریپاتریک و جولی بعد از جراحی لاغری

تعداد بازدید از این مطلب: 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : یک شنبه 27 بهمن 1398
نظرات
بهبود آپنه خواب با جراحی لاغری

 بهبود آپنه خواب با جراحی لاغری

آیا تا به حال از آپنه خواب ناشی از چاقی چیزی شنیده اید؟ چاقی یکی از مهمترین علل ابتلا به آپنه خواب انسدادی است. علت ایجاد خفگی در خواب یا همان آپنه انسدادی، افتادن بافت نرم گلو و در نتیجه قطع تنفس به صورت موقتی می باشد.  بافت نرم گلو در افراد چاق ضخامت بیشتری دارد و از این رو این افراد مستعد ابتلا به آپنه خواب ناشی از چاقی می باشند.

حدود ۸۵ درصد از افرادی که به آپنه خواب مبتلا هستند، از چاقی رنج می برند. جالبه که، این اختلال در ۲۵ درصد از مردان و نزدیک به ۱۰ درصد از زنان رخ می دهد. همچنین این بیماری ممکن است همه گروه های سنی را درگیر کند ولی اکثرا در افراد بالای ۴۰ سال و دارای اضافه وزن رخ می دهد.

خطرات آپنه خواب ناشی از چاقی

فشار خون بالا

خستگی و خواب آلودگی

افزایش احتمال بیماری های قلبی 

بیماری  چشم

دیابت نوع دو

سندروم متابولیک

جراحی لاغری و درمان آپنه خواب

اکثر بیماران ۵۰ تا ۸۰ درصد از وزن اضافی خود را طی ۱۸ تا ۲۴ ماه پس از  لاغری با جراحی کم می کنند. با کاهش وزن بیماران پس از جراحی لاغری، بافت چربی اطراف مجرای تنفسی کاهش می یابد و همین امر مانع انسداد مجرای تنفسی در هنگام آپنه خواب خواهد شد.

تا یک سال پس از جراحی لاغری، آپنه خواب در ۸۰ تا ۸۵ درصد از بیماران بهبود یافته و می توانند استفاده از دستگاه cpap خود را قطع کنند. این دستگاه نوعی پمپ هوا است که مانع از بسته شدن نای در طول خواب می شود. همچنین حفظ وزن کاهش یافته برای بیمارانی که به آپنه خواب مبتلا هستند ضروری است. آپنه این افراد با افزایش میزان کمی وزن دوباره عود می کند همچنین جراحی لاغری موجب کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی از مرگ های ناشی از آپنه خواب می شود.

به طور کلی با استناد به ۶۹ مطالعه ای که روی ۱۳۹۰۰ بیمار انجام شد، می توان نتیجه گرفت که آپنه خواب در حدود ۷۵ درصد از بیماران پس از جراحی لاغری بهبود یافته است در واقع، انواع جراحی های لاغری مثل عمل اسلیو ، بای پس معده و حلقه قابل تنظیم معده قادرند آپنه خواب را نیز مانند سایر بیماری های مرتبط با چاقی درمان کنند.

اگر شما هم از رژیم و ورزش جوابی نگرفته اید و به فکر عمل چاقی هستید حتما برای تصمیم گیری به جراح لاغری مراجعه کنید .

تعداد بازدید از این مطلب: 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 26 بهمن 1398
نظرات
نقش معده در گوارش غذا بعد از عمل لاغری

نقش معده در گوارش غذا بعد از عمل لاغری

طی انجام برخی از اعمال لاغری با جراحی مثل اسلیو معده یا بای پس آن، بخش های زیادی از معده برداشته میشود و طبیعی است که تولید و ترشح موارد بالا کاهش پیدا کند که همگی میتواند روی کاهش وزن اثر بگذارد.

نقش معده در گوارش غذا : عملکرد و وظایف معده

معده خالی است و بدن نیاز به غذا دارد، بنابراین هورمون گرلین یا همان هورمون گرسنگی توسط معده ترشح میشود تا شما را وادار به خوردن غذا کند.

  • شما غذا میخورید و غذا وارد مری میشود
  • غذا از دروازه معده (کاردیا) وارد معده میشود
  • بعد از اینکه حجم معده پر شد، ترشح هورمون گرسنگی کاهش یافته و قطع میشود.
  • غذا معمولا مدت زمانی در معده میماند و اینکه هر غذایی چقدر در این مخزن باقی میماند بستگی به نوع و جنس غذا دارد
  • معده با کمک تجهیزاتی که در اختیار دارد حسابی از خجالت غذا در میاید و تمام غذا را تا آنجا که میشود تکه تکه میکند.
  • معده حرکاتش را مدیون عضلات موجود در لایه های میانی خود است. این عضلات مدام منقبض میشوند و بعد از هضم کامل و مخلوط کردن غذاها با شیره معده آماده ارسال آن ها به داخل روده ها است.
  • و سرانجام کم کم غذا وارد روده ها و بقیه دستگاه گوارش میشود تا روند جذب و دفع ادامه پیدا کند. تا زمانی که یک چرخه کامل گوارشی به اتمام نرسد، شما گرسنه نمیشوید. اما وقتی معده خالی شد دوباره از نو هورمون گرسنگی ترشح میشود. و این داستان هر روز ادامه دارد.

نکته:

زمانی که شما تحت عمل جراحی لاغری مثل عمل اسلیو  قرار میگیرد، حجم معده بسیار کم میشود در نتیجه زودتر پر میشود و تولید هورمون گرسنگی کاهش پیدا میکند. تمام این اتفاقات باعث میشود شما غذای کمی بخورید و خیلی زود وزن کم کنید.

نقش معده در گوارش غذا : جذب مواد غذایی

معده میتواند موارد زیر را در بافت خود جذب کند:

  • اسیدهای آمینه
  • اتانول از الکل
  • و کافئین.
  • برخی از داروها مانند آسپرین نیز در تخصص معده هستند و میتوانند آنها را جذب کند.
  • ویتامین b12 در بخش های انتهایی معده جذب میشود. کسانی که عمل لاغری بای پس  انجام میدهند معمولا جذب ویتامین b12 کمی دارند. زیرا غذا از بخش تحتانی معده نمیگذرد و خیلی زود از طریق یک میانبر وارد روده کوچک میشود. این بیماران مجبورند که مکمل ویتامین مصرف کنند. اما در عمل اسلیو معده ما همچنان جذب ویتامین b12 داریم.

عمل جراحی معده: به دنبال سریعترین و ایمن ترین روش لاغری میگردید؟

اگر اضافه وزن شدیدی دارید و همراه با این اضافه وزن با برخی شرایط مرتبط با چاقی مثل دیابت نوع ۲، فشار خون بالا، کلسترل و …. روبرو هستید، لازم است بدانید که سریعترین و ایمن ترین راه برای خلاص شدن از شر چاقی مفرط و همه این مشکلات، عمل جراحی لاغری است. اگر در این باره سوالی دارید سوال خود را  از دکتر عنبرا یکی از بهترین متخصص جراحی لاغری ایران می توانید بپرسید. 

تعداد بازدید از این مطلب: 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : چهار شنبه 23 بهمن 1398
نظرات
۱۰ خوراکی ممنوع پس از جراحی لاغری

۱۰ خوراکی ممنوع پس از جراحی لاغری

اگر در حال برنامه ریزی برای عمل لاغری هستید، پس حتما راجع به رویه جدید زندگی پس از جراحی لاغری نیز کنجکاوید. آماده شدن برای تغییرات پس از جراحی لاغری و حذف خوراکی ممنوعه پس از جراحی لاغری می تواند هیجان انگیز و در عین حال چالش برانگیز باشد.

عدم رعایت رژیم غذایی ممکن است حتی جدیدترین متد عمل چاقی را نیز با شکست روبه رو کند، پیروی از رژیم غذایی پس از جراحی لاغری، تاثیر بسیاری در تسریع بهبودی، جلوگیری از بروز عوارض جراحی و همچنین رسیدن به اندام ایده آل دارد. اما چه غذاهایی برای بیماران پس از جراحی لاغری می تواند مضر باشد؟

آجیل

هضم آجیل حتی برای معده های عادی نیز دشوار است از این رو می توانید به جای مصرف آجیل از پنیر های سفت و کم چرب که کمتر باعث آزار معده می شوند، استفاده کنید.

پاپ کورن

پاپ کورن درون معده را پر کرده و موجب می شود تا فرد احساس سیری کند

گوشت قرمز

گوشت قرمز کم چرب می تواند برای سلامتی مفید باشد، اما در عین حال ممکن است موجب ناراحتی معده شود

الکل

بیماران باید تا ۶ ماه پس از جراحی اسلیو معده یا سایر انواع جراحی لاغری، از نوشیدن مشروبات الکلی خودداری کنند

کرفس

هنگامی که یک قطعه کرفس را گاز می زنید، اغلب مجبورید رشته های سخت و فیبروزی ساقه آن را بهطور کامل بجوید.

گوشت برشته شده

حتی اگر از گوشت های مناسب و سینه مرغ بدون پوست استفاده می کنید، باید مطمئن شوید که آنها خوب پخته شده باشند

کلم

کلم حتی برای افرادی که معده نرمالی دارند، غذایی باددار و نفاخ محسوب می شود

نان

مانند پاپ کورن، نان هم می تواند حجم معده را پر کرده و موجب نفخ شود

میوه خشک

از آنجایی که میوه های خشک شده دارای مقادیر بالای فیبر می باشند، می توانند موجب معده درد و حالت تهوع در برخی بیماران پس از جراحی لاغری شوند.

میوه با پوست

فیبر موجود در پوست میوه ها ممکن است موجب معده درد برخی بیماران شود.

میوه و سبزیجات خام

یکی دیگر از محرک های آزاردهنده معده، میوه و سبزیجات خام می باشد. اما راه حل بسیار ساده است.

اگر می‌خواهید درصد موفقیت عمل اسلیو معده بیشتر شود و زودتر به نتایج دلخواه دست پیدا کنید حتما بعد از عمل به توصیه های ذکر شده توسط بهترین جراح لاغری عمل کنید.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : دو شنبه 21 بهمن 1398
نظرات
درمان کبد چرب با جراحی لاغری امکان پذیر است؟

درمان کبد چرب با جراحی لاغری امکان پذیر است؟

کبد چرب گرید۱ نوعی کبد چرب است که در مراحل اولیه ی آن تعداد سلول های چرب کبد بیش از ۵ درصد می باشد. این بیماری اغلب با نگاه کردن به نمونه های کوچکی از کبد زیر میکروسکوپ تشخیص داده می شود.

انواع کبد چرب

در واقع انواع کبد چرب را می توان به دو گروه اصلی تقسیم کرد: کبد چرب الکلی و غیر الکلی

کبد چرب الکلی

کبد چرب الکلی مرحله اولیه ی بیماری کبد الکلی است. زیاده روی در نوشیدن الکل به کبد آسیب می رساند؛ در نتیجه کبد قادر به شکستن چربی ها نخواهد بود. 

کبد چرب غیر الکلی

کبد چرب غیر الکلی (یا NAFLD) زمانی اتفاق می افتد که کبد در شکستن چربی ها مشکل داشته باشد که همین امر باعث تجمع چربی در بافت کبد می شود. کبد چرب غیرالکلی ربطی به مصرف الکل نداشته و زمانی اتفاق می افتد که بیش از ۵ درصد کبد، چربی باشد.

کبد چرب حاد حاملگی

کبد چرب حاد یکی از عوارض نادر و خطرناک بارداری است. نشانه ها و علائم کبد چرب در سه ماهه سوم و با چاقیِ بارداری بروز می کند

و شامل:

  • حالت تهوع و استفراغ مداوم
  • درد در قسکت راست، بالای شکم
  • سردرد
  • زردی (یرقان)
  • بی قراری و ناآرامی
  • خستگی و کوفتگی
  • کاهش اشتها

زنان باردار در صورت داشتن هر کدام از علائم بالا باید به پزشک مراجعه کرده و به طور کامل معاینه شوند. 

درمان کبد چرب

برای درمان کبد چرب هیچ روش مشخصی وجود ندارد، اما تغییر روش زندگی می تواند به طور قابل توجهی شرایط کبد را بهبود بخشد وحتی شاید آن را به حالت اولیه بازگرداند.

این تغییرات شامل:

  • ترک الکل: در صورتی که به کبد چرب الکلی مبتلا هستید، مهمترین روش درمان کبد چرب، ترک مصرف الکل می باشد.
  • کاهش وزن:امروزه بسیاری از افراد به علت عدم کاهش وزن از طریق رژیم لاغری یا ورزش، به انواع  لاغری با جراحی مانند اسلیو معده روی می آورند. با این حال تاثیر جراحی های لاغری بر کبد های چرب غیر الکلی، خصوصا فیبروز و سیروز کبدی هنوز دقیق مشخص نشده است. اما به احتمال زیاد جراحی لاغری می تواند گزینه بسیار خوبی برای درمان کبد چرب غیر الکلی، شامل بیماران فیبروزی و سیروزی (خفیف و قابل بازگشت) باشد.

افرادی كه در محاسبه BMI بدن بالای ٣٥ هستند، مبتلا به چاقی مفرط بوده و با در نظر گرفتن مواردی كاندید انجام عمل چاقی هستند. تعداد قابل توجهی از این افراد دارای كبد چربی غیرالكلی هستند كه از آزمایشات كبدی و سونوگرافی قابل تشخیص است و با توجه به این که تنها روش قابل قبول درمان كبد چرب كاهش وزن است، روش استاندارد و رسیدن به هدف ، جراحی چاقی مناسب است

تعداد بازدید از این مطلب: 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : یک شنبه 20 بهمن 1398
نظرات
رژیم غذایی بای پس معده : بعد از عمل چه بخوریم و چه نخوریم؟

رژیم غذایی بای پس معده : بعد از عمل چه بخوریم و چه نخوریم؟

به تازگی عمل بای پس معده انجام داده اید و می‌خواهید بدانید که باید چه رژیم غذایی داشته باشید؟ می‌خواهید زیر تیغ  بای پس معده بروید و دوست دارید بدانید برنامه غذایی بعد از این عمل چگونه است؟ جای درستی آمدید، در این مقاله با رژیم غذایی بعد از این عمل بیشتر آشنا خواهید شد.

مروری بر تغذیه بعد از عمل بای پس معده

رژیم غذایی که متخصصان تغذیه و جراح لاغری برای بیمارانی که زیر تیغ جراحی اعمالی مثل بای پس معده یا حتی عمل اسلیو  در نظر میگیرند به التیام برش ها و زخم ها و همچنین تغییر عادات غذایی شخص کمک بسیار زیادی میکند.

هدف از تجویز رژیم غذایی بای پس معده

این برنامه غذایی برای اهداف زیر در نظر گرفته شده است:

  • جلوگیری از وارد شدن آسیب به معده توسط مواد غذایی
  • خوردن مقادیر کم و لقمه های کوچک دقیقا متناسب با معده شما که کوچکتر شده است
  • کمک به کاهش وزن بهتر و جلوگیری از وزن گیری مجدد
  • کاهش و جلوگیری از بروز عوارض ناشی از عمل  لاغری با جراحی

جزئیات برنامه غذایی عمل بای پس معده

نوع رژیم غذایی که برای شما در نظر گرفته می شود بستگی به وضعیت و شرایط فردی شما دارد. اما به طور کلی تغذیه بعد از عمل بای پس معده به چند مرحله تقسیم بندی می شود.

۴ مرحله تغذیه در بای پس معده

مرحله اول تغذیه: مایعات و غذاهای آبکی

مرحله دوم تغذیه بای پس معده : غذاهای پوره ای

مرحله سوم تغذیه بای پس معده : غذاهای نرم

مرحله چهارم تغذیه بای پس معده : بلاخره غذاهای جامد!

بعد از حدود ۸ هفته از شروع رژیم غذایی بای پس معده اکنون میتوانید مصرف عذاهای جامد را از سر بگیرید. در روز ۳ وعده غذا بخورید. و هر بار ۱ بشقاب یا نصف بشقاب غذا میل کنید. فقط حتما پیش از اینکه سیر شوید یا احساس سیری کنید دست از خودرن غذا بکشید.

غذاهایی که میتوانند در این مرحله برای شما دردسر ایجاد کنند و بهتر است مصرف نکنید عبارتند از:

  • نان
  • نوشیدنی های گازدار
  • سبزیجات خام
  • سبزیجات پخته شده پرفیبر مانند کرفس ، کلم بروکلی و …
  • گوشت های سفت
  • گوشت قرمز
  • غذاهای سرخ شده
  • غذاهای پر ادویه یا تند
  • آجیل و دانه ها
  • ذرت بو داده

بعد از مدتی احتمالا بتوانید برخی از مواد غذایی ذکر شده را مصرف کنید البته باید حتما پیش از مصرف با متخصص جراحی لاغری یا متخصص تغذیه خود صحبت کنید

 
تعداد بازدید از این مطلب: 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : چهار شنبه 16 بهمن 1398
نظرات
درمان قطعی دیابت نوع ٢ با عمل جراحی لاغری

بيش از حد چاق هستيد و اين چاقي شما را آزار مي‌دهد؟ در كنار چاقي بيماري هايي مثل فشار خون بالا، كلسترل بالا، مشكلات روانشناختي، ديابت نوع ۲ و …. داريد؟ ما در اين پست درباره اين راه با شما صحبت ميكنيم و با هم بر طبق آمار و ارقام درمان قطعي ديابت نوع ٢ با عمل  لاغري با جراحي را بررسي ميكنيم.

عمل جراحي براي درمان ديابت نوع ۲

اخيرا كاربران زيادي در فضاي مجازي كلمات كليدي و عبارتي مثل ” عمل ديابت “، “جراحي ديابت “، “جراحي ديابت نوع ۲ ” يا جراحي ديابت در تهران و ساير شهرهاي ديگر را جستجو ميكنند. دقيقا عمل خاصي وجود ندارد كه به صورت اختصاصي بتواند ديابت را درمان كند. اما اگر ديابت شما ناشي از چاقي بيش از حد باشد، ميتوان با درمان با كمك عمل لاغري، ديابت نوع ۲ را نيز درمان كرد.

برخي از مهمترين فوايد عمل جراحي لاغري

با انجام عمل جراحي لاغري علاوه بر چاقي، اغلب بيماري هايي كه مرتبط با چاقي هستند نيز يا به طور كامل درمان ميشوند و يا به صورت چشمگيري بهبود پيدا ميكنند.

بسيار خلاصه و مفيد درباره ديابت نوع ۲

ديابت نوعي بيماري مزمن است و در درازمدت به مبتلايان آسيب هايي وارد ميكند

  • ديابت نوع ۱: بيشتر در افراد كم سن و سال مثل بچه ها و نوجوانان ديده ميشود كه در اين افراد هورمون انسولين توليد نميشود.
  • و ديابت نوع ۲: بيشتر در بالغين و بزرگسالان ديده ميشود. هورمون انسولين توليد ميشود، اما ميزان توليدش كاهش پيدا ميكند يكي از عوامل خطر اين بيماري، چاقي است و كساني كه چاق هستند معمولا از اين بيماري رنج ميبرند يا در خطر ابتلا به آن هستند.

درمان ديابت با جراحي اسليو معده

 اسليو معده يكي از بهترين و پرطرفدار ترين عمل هاي جراحي چاقي در سراسر دنيا و خود كشور ما است. تحقيقات نشان ميدهد كه انجام عمل اسليو معده ميتواند تا ۸۱ درصد باعث بهبود علايم و عوارض ديابت نوع دو شود.

ميخواي چاقي مفرط و بيماري مرتبط با چاقيت رو درمان كني؟

اگر چاقي مفرط داريد و همزمان با پره ديابت يا ديابت نوع دو نيز دست به گريبان هستيد، بهتر است فكري براي خلاص شدن از شر هر دو بيماري كنيد. اگر با محاسبه BMI متوجه شديد شاخص توده بدني بالايي داريد، از كار و زندگي افتاده ايد و اميد به زندگيتان روز به روز به خاطر داشتن چاقي مفرط و بيماري هاي مرتبط با آن كاهش ميابد، بهترين زمان براي انجام عمل جراحي چاقي شما است. خوشحال ميشويم كه براي دريافت مشاوره جهت انجام عمل چاقي با آقاي دكتر عنبرا بهترين متخصص جراحي لاغري ايران تماس بگيريد و يا نوبت آنلاين دريافت كنيد تا ايشان در مسير لاغر شدن و به دست آوردن سلامتي به شما عزيزان كمك كنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : سه شنبه 15 بهمن 1398
نظرات
درباره بالون معده

درباره بالون معده

 

 

اگر درباره بالن معده سوالی دارید یا قصد دارید به این زودی برای کاهش وزن خود این عمل را انجام دهید و کلی سوال ذهنتان را درگیر کرده، حتما این مقاله را بخوانید.

بالون معده برای چه اشخاصی مناسبه؟

کسانی که شاخص توده بدنی‌ یا BMI آن ها حداقل ۲۷ باشد. به عبارت دیگر کسانی که ۱۰ تا ۳۰ کیلو اضافه وزن دارند و نتوانسته اند با سایر روش های لاغری وزن از دست بدهند.

گذاشتن بالون معده جراحی لاغری و از دست دادن وزن ایده بسیار خوبی است. اما برای کسانی که اضافه وزن زیادی دارند یا با چاقی مفرط روبرو هستند پیشنهاد نمیشود. زیرا میزان وزنی که از دست میدهند کم است. این افراد بهتر است رو به عمل هایی چون اسلیو معده، بای پس معده، عمل بای پس روده، پلیسه زدن و … بیاورند که مفید و موثرتر هستند.

بالون معده چطوری وارد معده میشه؟

پزشک یا متخصص لاغری بدون جراحی و تنها با کمک یک دستگاه آندوسکوپ بالون را از طریق دهان و مری وارد معده میکند. زمانی که آندوسکوپ به معده رسید، جراح لاغری بالون را با کمک محلول استریل سالینی پر میکند.

بالون معده چطوری کار میکنه؟

همه انواع بالن های معده یک مکانیزم دارند. آن ها بخش زیادی از معده را اشغال می کنند تا جای کمی برای غذا باقی بماند. علاوه بر این، بالنها باعث میشوند که مواد غذایی به آرامی از معده خارج شوند که این یعنی شخصی که بالن گذاشته دیرتر گرسنه میشود.

بالون چطوری از معده در میاد؟

دقیقا همانگونه که بالون وارد معده میشود، به همان صورت از طریق آندوسکوپی از معده خارج میشود. مایع، هوا و محتویات بالون با کمک آندوسکوپ خالی شده و به سمت عقب برگردانده میشود.

آیا بعد از بالون گذاری باید به طور مرتب به مطب پزشک سر بزنم؟

معمولا هر یک یا ۲ ماه برای ارزیابی باید به مطب متخصص لاغری خود مراجعه کنید.

گذاشتن بالون معده برای لاغری و از دست دادن وزن ایده بسیار خوبی است. اما برای کسانی که اضافه وزن زیادی دارند یا با چاقی مفرط روبرو هستند پیشنهاد نمیشود. زیرا میزان وزنی که از دست میدهند کم است. این افراد بهتر است رو به عمل هایی چون اسلیو معده، بای پس معده، بای پس روده، پلیسه زدن و … بیاورند که مفید و موثرتر هستند. اگر میخواهید برای دریافت مشاروه و راهنمایی از دکتر عنبرا متخصص لاغری و جراح لاغری کمک بگیرید.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : دو شنبه 14 بهمن 1398
نظرات
عوامل موفقیت بعد از انجام عمل جراحی اسلیو معده

 

 عوامل موفقیت بعد از انجام عمل جراحی اسلیو معده

عمل  اسلیو معده زمانی که با رژیم غذایی توصیه شده و ایجاد تغییرات اساسی در سبک زندگی همراه باشد، میتواند به صورت معجزه آسایی افرادی که چاقی مفرط دارند را لاغر و درمان کند. این عمل یکی از پرهوادارترین عمل های لاغری در کشورمان است و به دلیل اثربخشی، بالا بودن درصد موفقیت عمل اسلیو معده و حداقل بودن عوارض اسلیو، روز یه روز درخواست برای انجام این عمل افزایش پیدا میکند.

با این وجود برخی افراد گزارش میدهند که با وجود انجام عمل اسلیو معده نتوانسته اند به زن دلخواه خود برسند و یا حتی به مرور زمان وزن گرفته اند. آیا واقعا چنین چیزی امکانپذیر است؟ هرچند که بسیار نادر است، اما متاسفانه در برخی افراد و برخی شرایط امکان شکست عمل اسلیو وجود دارد. ادامه مقاله را بخوانید تا متوجه شوید چه عواملی در شکست نتایج اسلیو نقش دارند،کلید موفقیت انجام این جراحی لاغری در چیست و درصد موفقیت اسلیو چگونه افزایش پیدا میکند.

کلید موفقیت عمل اسلیو معده چیست؟ چگونه و از چه طریقی به کاهش وزن بیشتر بعد از عمل کمک کنیم؟

اگر می‌خواهید درصد موفقیت عمل اسلیو معده بیشتر شود و زودتر به نتایج دلخواه دست پیدا کنید حتما بعد از عمل چاقی به توصیه های ذکر شده توسط  متخصص جراح لاغری عمل کنید.

موارد زیر باعث افزایش درصد موفقیت عمل اسلیو معده می‌شوند:

عادات غذا خوردن

هدف از انجام عمل اسلیو ، لاغری است. و برای رسیدن به این منظور، ما با انجام این عمل کاری می‌کنیم که شخص مبتلا به چاقی مفرط، زودتر سیر شده و اشتهایش تا آنجا که ممکن است سرکوب شود.

مواد غذایی

بعد از عمل جراحی اسلیو معده، در مقایسه با کربوهیدرات ها و چربی ها، باید میزان پروتئین بیشتری دریافت کنید. باید در هر وعده غذایی مقادیر بالایی پروتئین بخورید. اما چرا باید دریافت پروتئین شما بالا باشد؟ چون هضم پروتئین، کمی زمانبرتر از سایر مواد مغذی دیگر است. پروتئین برای مدت بیشتری در معده باقی میماند و باعث میشود که شما کمتر احساس گرسنگی داشته باشید. در نتیجه زود به زود احساس گرسنگی به شما دست نمیدهد.

آب

بدن برای انجام تمام کارها و فعالیت های خود نیازمند آب است. زمانی که شما غذا می‌خورید، بدن برای تمام فرآیندهای گوارشی از بلع گرفته تا جذب مواد مغذی آب می‌خواهد

ورزش

انجام ورزش و داشتن فعالیت های منظم بعد از عمل اسلیو بسیار مهم است. ورزش میتواند بر بخش های مختلف بدن تاثیر بگذارد

 

تعداد بازدید از این مطلب: 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : یک شنبه 13 بهمن 1398
نظرات
آیا کاهش وزن می تواند راهی برای درمان آسم باشد؟

آیا کاهش وزن می تواند راهی برای درمان آسم باشد؟

 اکثر افرادی که بیش از اندازه چاق هستند، به سختی نفس می کشند و تنفس آن ها با خس خس همراه است. برای اینکه تا حدودی متوجه شوید چاقی مفرط دارید یا خیر, می توانید با BMI که یک روش اندازه گیری غیر مستقیم است اما ثابت شده که در اکثر مردم شاخصی قابل قبول برای محاسبه اضافه وزن به حساب می آید. همچنین به دلیل اینکه محاسبه BMI دقیق کار آسانی است، هر شخص می تواند به راحتی و با قرار دادن قد و وزن خود در فرمول، عدد آن را به دست آوردمعمولا در چنین شرایطی، انگشت سرزنش به سمت آسم می رود. همچنین ممکن است بیمار سابقه ی آسم داشته باشد اما با افزایش وزن علائم آن بیشتر از پیش بروز کند.

در واقع، رابطه ی بین چاقی و آسم یک رابطه ی دوطرفه است و هر دو علت و معلول یکدیگرند. به عبارت ساده تر، چاقی باعث بروز آسم و آسم باعث افزایش وزن بیمار می شود.

آسم چیست؟

آسم یک بیماری مزمن است که مجاری هوا را تحت تاثیر قرار داده و تنفس را برای بیمار مشکل می کند. 

  • سرفه
  • خس خس کردن
  • تنگی نفس
  • تنگی قفسه سینه

در صورتی که آسم شدید باشد، مواردی همچون تضعیف فعالیت های روزانه و عدم توانایی در تکلم هم به چشم می خورد.

آیا کاهش وزن می تواند راهی برای درمان آسم باشد؟

کاهش وزن همواره به عنوان یکی از اساسی ترین گزینه های درمان آسم برای بیماران چاق در نظر گرفته می شود. اگرچه موارد دیگری مثل ترک سیگار و جلوگیری از تحریک آلرژی نیز باید مراعات شوند، اما کاهش اضافه وزن مفرط در درمان آسم یک فاکتور کلیدی است.

از آنجایی که تنفس حیاتی ترین عمکرد بدن برای زنده بودن است، هر گونه اختلال در آن باید در سریع ترین زمان ممکن رفع شود. رژیم غذایی و ورزش راهکار معقولی برای کاهش وزن سریع نیستند. برای چنین مواردی جراحی لاغری بهترین روش ممکن است. جراحی هایی مثل عمل اسلیوباعث کاهش حجم معده شده و با سرعت معقولی، وزن بیمار را به حد نرمال می رسانند. پس از جراحی لاغری مشکلاتی مثل آسم نیز بر اثر کاهش وزن از بین می روند اگر به دنبال یک جراح لاغری در تهران هست دکتر عنبرا جراح و متخصص لاپارسکوپی با بیش از 14 هزار عمل موفق در زمینه جراحی چاقی فعالیت می کنند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 12 بهمن 1398
نظرات
پاسخ به 8 سوال بسیار مهم درباره عمل لاغری

پاسخ به 8 سوال بسیار مهم درباره عمل لاغری

در این مطلب به 8 سوال بسیار رایج و مهم پیرامون انواع اعمال جراحی چاقی مثل عمل اسلیو معده ، بای پس  و … پاسخ داده شده است.

سوال ۱: چه موقع بعد از عمل جراحی لاغری می‌تونم ورزش کنم؟

پاسخ:

بعد از انجام عمل می‌توانید در بیمارستان، در کنار استراحت کردن به صورت محدود پیاده روی کنید. البته نه بیشتر. نکته مهم بعد از اغلب اعمال جراحی لاغری ، آهسته حرکت کردن و اجتناب از تحرک زیاد است

سوال ۲: من قبلا هرنی داشتم و یا من قبلا روی شکمم عمل انجام دادم، آیا من الان می‌تونم عمل لاغری لاپاراسکوپی داشته باشم؟

پاسخ:

 بله اما قبل از بیهوش شدن باید تمام سوابق بستری شدن و یا سابقه داشتن عمل جراحی قبلی مخصوصا در ناحیه شکم و لگن را به بهترین متخصص جراحی لاغری خود و متخصص بیهوشی اطلاع دهید.

سوال ۳: من دیابت نوع دو دارم، آیا عمل لاغری من با این شرایط خطرناکه؟

پاسخ:

بله امکان دارد. ولی این به معنی عدم انجام عمل لاغری برای کسانی که دیابت نوع دو دارند نیست.

سوال ۴: اگر من بیماری قلبی داشته باشم میتونم عمل لاپاراسکوپی لاغری انجام بدم؟

پاسخ:

بله میتوانید اما باید پیش از انجام عمل با متخصص قلب و عروق مشورت کنید و او تایید کند که شما صلاحیت انجام این عمل را دارید

سوال ۵: آیا بعد از انجام عمل لاغری میتونم باردار شم؟ 

پاسخ:

بله میتوانید. شما نه تنها میتوانید باردار شوید بلکه احتمال و شانس بارداری شما بعد از عمل لاغری به طرز چشمگیری افزایش پیدا میکند.

سوال ۶: آیا بعد از عمل لاغری نیاز به عمل جراحی پلاستیک دارم؟ بیمه عملش رو میده؟

پاسخ:

اغلب بیماران پس از انجام عمل های لاغری مثل اسلیو معده و بای پس با شل یا آویزان شدن پوست مواجه می‌شوند.

سوال ۷: بعد از عمل جراحی لاغری ، مو ریزش پیدا میکنه این درسته؟

پاسخ:

بله برخی بیماران ممکن است پس از عمل با ریزش مو مواجه شوند. و در کل ۳ تا ۶ ماه پس از عمل این اتفاق طبیعی است.

سوال ۸: میگن بعد از عمل باید مکمل ویتامین و مینرال بگیرم، آیا بیمه هزینه رو به من برمیگردونه؟

پاسخ:

تا مدت طولانی بعد از عمل اسلیو معده، بای پس معده و برخی دیگر از اعمال لاغری باید مولتی ویتامین دریافت کنید و شاید برای تمام طول عمر. بدن شما به مقادیر بالاتری از برخی ویتامین های خاص، کلسیم و ویتامین D نیاز پیدا خواهد کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : سه شنبه 8 بهمن 1398
نظرات
دوره نقاهت پس از عمل جراحي باي پس روده

دوره نقاهت پس از عمل جراحي باي پس روده

 باي پس روده يك عمل جراحي است كه به منظور كاهش وزن دائمي در ۲ مرحله انجام مي‌شود. اين عمل در واقع تركيبي از دو جراحي لاغري ديگر است و به آن دئودنال سوئيچ نيز گفته ميشود. دئودنال سوئيچ يكي از پيچيده‌ترين پروسه هاي جراحي-درماني در پزشكي است كه در آن هم حجم معده و هم جذب مواد غذايي كاهش ميابد.

جراحي باي پس روده براي چه افرادي مناسب است

محاسبه BMI يا شاخص توده بدني يكي از ابزارهاي سنجش مقايسه وزن و قد شخص است. به طور كلي بيماراني كه شاخص توده بدني بالاي ۵۰ دشته باشند مي توانند اين جراحي را انجام دهند در برخي موارد  اسليو معده در مرحله اول انجام شده و بعد از ۱۸ ماه جراحي دور زدن روده انجم ميشود 

غذا خوردن بعد از عمل باي پس معده

بعد از عمل چاقي ،  باي پس معده فرد بايد دوباره بدن خود را به خوردن غذا و خوراكي ها عادت دهد. اما اين به معناي توانايي مصرف هر نوع غذايي توسط بيمار نيست. بيماران تا چند هفته نمي‌توانند و نبايد غذاي جامد بخورند.

بيمار بايد بعد از دوره اول كه تنها بايد رژيم غذاي آبكي و مايع مصرف كند، وارد فاز دوم تغذيه شود. در اين فاز غذاهاي نرم و پوره مانند بايد مصرف شوند. رژيم غذايي نرم تقريبا ۱ تا ۲ هفته ادامه پيدا ميكند و پس از آن وارد فاز آخر يعني جايگزيني مواد خوراكي جامد با مواد خوراكي نرم خواهيم شد.

دوره بهبودي در طولاني مدت

از آنجايي كه معده پس از عمل كوچكتر شده است، بايد بيش از پيش به آن توجه كرد. به عنوان بخشي از روند كلي بهبودي، بيمار بايد مواد غذايي مناسبي مصرف كند و به شدت چيزي كه ميخورد را كنترل كند. ايجاد تغير در زندگي نقش بسيار مهمي در بازگشت به زندگي روزمره و گذر از دوره نقاهت دارد. اما با ايجاد اين تغييرات مي‌توانيد زودتر و كاملا راحت‌تر به نتايج عمل نزديكتر شويد.

در حالي كه نتايج نهايي در هر بيمار متفاوت است، ميزان موفقيت كلي عمل جراحي دئودنال سوئيچ بسيار خوب است. به طور متوسط، بيماراني كه از دستورالعمل‌هاي تعيين‌شده پيروي مي‌كنند و نقش فعالي در بهبود خود دارند، در طول سال اول پس از عمل جراحي باي پس روده حدود ۶۰ درصد، و در طول سال دوم نيز نزديك ۷۵ تا ۸۰ درصد از اضافه وزن خود را از دست مي‌دهند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : دو شنبه 7 بهمن 1398
نظرات
فوايد عمل جراحي لاغري

فوايد عمل جراحي لاغري

لاغري با جراحي يا Bariatric اصطلاحي است كه اشاره به كاهش وزن موثر در افراد چاق دارد. جراجي لاغري تنها يك عمل نيست و چندين تكنيك و پروسه جراحي مختلف را شامل ميشود مزاياي جراحي لاغري زياد است به همين جهت اين عمل ها به تازگي بسيار پرطرفدار شده اند.

براي افراد زيادي جاي سوال است كه مزاياي جراحي لاغري واقعا چيست و چرا بايد شخصي كه چاق است بخواهد زير تيغ جراح چاقي برود؟

1- كاهش سريع وزن

شما با انجام عمل به صورت آني و يكباره وزن از دست نميدهيد، بلكه اضافه وزن خود را به مرور زمان اما به شكلي موثر و اغلب دائمي از دست ميدهيد

۲. بهبود بيماري هاي در ارتباط با چاقي

به خاطر انجام عمل جراحي لاغري و كاهش وزن، بيشتر شرايط پزشكي مربوط به چاقي شما نيز بهبود خواهد يافت. علاوه بر اين، مي‌توانيد از بروز مشكلات جدي ديگري كه نتيجه چاقي هستند پيش‌گيري كنيد

۳. بهبود كيفيت زندگي

۴. بهبود مسائل روانشناختي در افراد

۵. با انجام عمل جراحي لاغري پول خودتان را پس انداز ميكنيد!

يكي از مهم‌ترين مزاياي جراحي لاغري كه كمتر به آن توجه مي‌شود، صرفه جويي در هزينه هاي مالي است.ديابت، مشكلات قلب و عروق، فشار خون و … تنها تعدادي از اين مشكلات هستند كه سالانه هزينه هاي بسيار بالايي روي دست افراد چاق ميگذارند.

شايد با خودتان بگوييد كه هزينه عمل لاغري هم بالا است و  حتما با خواندن اين مقاله تا حد زيادي قانع شده اي كه چنين عمل ميتواند براي شما موثر باشد. يكي از عمل هاي كم خطر و پرطرفدار اسليو معده است اين جراحي وزن شما را به صورت موثر و در يك مدت زمان منطقي كاهش ميدهد و پول شما را به نوعي پس انداز ميكند. 

درباره انجام عمل جراحي لاغري فكر كنيد!

اما اينكه چه روشي را براي عمل خود انتخاب كنيد مهمتر است. شما بايد تمام جوانب مثبت و منفي و خطرات هر كدام از پروسه هاي جراحي را ارزيابي كنيد. و در نهايت براي اينكه بفهميد آيا شما كانديد مناسبي براي انجام اين عمل هستيد و يا آيا انجام اين عمل تاثيري بر لاغري شما دارد يا نه حتما با يك متخصص و جراح چاقي مشورت كنيد. دكتر طاها عنبرا بهترين متخصص جراحي لاغري در تهران با ويزيت حضوري و غيرحضوري شما را از انجام جراحي چاقي آگاه مي كند.

تعداد بازدید از این مطلب: 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : یک شنبه 6 بهمن 1398
نظرات
کاهش وزن با عمل جراحی بای پس روده

کاهش وزن با عمل جراحی بای پس روده

عمل جراحی بای پس روده یا دئودنال سوئیچ در یک مفهوم ساده ترکیبی از عمل جراحی بای‌ پس معده و  اسلیو معده است.

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای عمل بای پس روده هستند؟

این عمل برای افرادی است که از چاقی مفرط رنج میبرند و شاخص توده بدنی ۵۰ یا بیشتری دارند و با مشکلات متعدد سلامتی دست به گریبان هستند توصیه میشود. برخی از جراحان ممکن است این عمل را برای افرادی که شاخص توده بدنی بالاتر از ۳۵ دارند نیز انجام دهند. اما مهم است به یاد داشته باشید که عمل چاقی هیچ وقت یک راه‌حل سریع برای برطرف کردن مشکل وزن فرد نیست. ورزش منظم و رژیم غذایی سالم به بیماران کمک می‌کند که بعد از عمل جراحی، وزن خود را بهتر از دست بدهند.

خطرات مرتبط با جراحی بای پس روده

در رابطه با تمامی اعمال لاغری با جراحی به منظورکاهش وزن ، تعدادی عوارض، پیچیدگی یا خطرات مشترک وجود دارد که میتوانند در عمل جراحی دئودنال سوئیچ نیز رخ دهند.

فواید جراحی بای پس روده

  •  از آنجایی که در عمل بای پس روده بخش یپلوریک (بخش انتهایی معده) دست نخورده باقی میماند، بیماران به سندروم دامپینگ مبتلا نخواهند شد.
  • رژیم غذایی پس از بای پس روده نسبت به سایر اعمال جراحی لاغری قابل تحمل تر است.
  • جراحی دئودنال سوئیچ در مقایسه با سایر عمل های جراحی لاغری به طور کلی بیش‌ترین میزان کاهش وزن را دارد.
  • جراحی بای پس روده گزینه‌ای بسیار موثر برای افرادی است که دارای رژیم غذایی پرچربی هستند.

جوانب منفی عمل جراحی دئودنال سوئیچ

  •  زمان‌ بر بودن پروسه جراحی، بسته به وضعیت بیمار و شرایط دیگر، این عمل می‌تواند بین ۳ تا ۶ ساعت طول بکشید، ممکن است تحت تاثیر داروهای بیهوشی عوارضی را تجربه کند. 
  •  به دلیل دشوار بودن انجام این پروسه جراحی، تعداد جراحانی که بتوانند به خوبی و با تسلط اینکار را انجام دهند کم است و پیدا کردن  متخصص جراحی لاغری حرفه ای کمی چالش برانگیز است
  • با برداشتن بخشی از معده دیگر برای همیشه آن بخش را از دست میدهید و بنابراین عمل غیرقابل بازگشت است.
  • اگر بیماران رژیم غذایی بعد از عمل جراحی دئودنال سوئیچ یا بای پس روده را رعایت نکنند ممکن است با کمبود پروتئین، آنمی و کم خونی و بیماری متابولیک استخوانی مبتلا شوند. 
  • علاوه بر مشکلات ذکر شده، بیمارانی که تحت این عمل قرار میگیرند ممکن است گاز، نفخ و اسهال نیز تجربه کنند.
تعداد بازدید از این مطلب: 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 5 بهمن 1398
نظرات
مراحل جراحی بای پس معده

مراحل جراحی بای پس معده

 

 

بای پس معده نوعی جراحی لاغری است که با تغییر معده و بخشی از روده موجب تغییر نحوه گوارش غذا و کاهش وزن می شود. پس از جراحی بای پس معده، غذا وارد برخی بخش های معده و روده کوچک که وظیفه جذب غذا را بر عهده داشتند، نخواهد شد. به همین دلیل بدن تمام کالری های غذا را دریافت نکرده و در نتیجه موجب کاهش وزن می شود

یک روز قبل از جراحی: روز قبل از جراحی تغذیه بیمار به رژیم مایعات رقیق محدود خواهد شد. رژیم مایعات رقیق شامل غذاهای رقیقی است که یا خود مایع هستند و یا در دمای اتاق به حالت مایع در می آیند

مرحله دوم از مراحل بای پس معده به دو بخش تقسیم می شود که عبارتند از:

  • بخش اول: کوچک کردن معده

جراح لاغری، معده را به دو بخش بزرگ و کوچک تقسیم می کند. سپس قسمت کوچک معده بخیه یا منگنه شده و کیسه معده را می سازد. ظرفیت این معده جدید تنها یک پیمانه می باشد.

با این معده ی کوچک، بیمار بسیار سریع تر از قبل احساس سیری کرده و طبیعتا کمتر می خورد. به این نوع جراحی، ((محدود کننده)) نیز می گویند زیرا موجب محدود شدن میزان غذای مصرفی فرد می شود.

  • بخش دوم: بای پس

جراح لاغری معده جدید و کوچک شده را، از بخش بزرگ معده و قسمت ابتدایی روده کوچک (دوازدهه) جدا کرده و به قسمت پایین تر آن یعنی تهی روده (ژژنوم) متصل می کند. به این روش بای پس یا Roux-en-Y می گویند.

معمولا عمل بای پس معده با روش لاپاراسکوپی( برش های ریز روی شکم و وارد کردن ابزار جراحی از طریق آنها) انجام می شود. در غیر این صورت می توان بای پس معده را با روش لاپاروتومی (ایجاد برشی بزرگ در وسط شکم) انجام داد.

شباهت اسلیو معده با بای پس معده

هدف هر دو جراحی، دستیابی به وزنی ایده آل و حفظ آن می باشد. این دو جراحی با کاهش مقدار غذای دریافتی بیمار و دادن احساس سیری به وی موجب کاهش وزن آنها می شود اگر سابقه ریفلاکس معده داشته باشید، جراح لاغری به شما پیشنهاد می کند که به جای اسلیو معده، بای پس معده انجام دهید زیرا امکان ریفلاکس معده پس از بای پس بسیار کاهش می یابد.

 

 
تعداد بازدید از این مطلب: 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : پنج شنبه 3 بهمن 1398
نظرات
نشتی اسلیو معده و بای پس معده به چه معناست؟

نشتی اسلیو معده و بای پس معده به چه معناست؟

اسلیو معده نوعی جراحی چاقی است که طی آن اندازه معده به منظور کمک به کاهش وزن، کوچک می شود. حدود ۸۰ درصد از معده به شکل غیر قابل بازگشتی، برداشته می شود و بخش لوله مانند معده باقی می ماند. گنجایش بخش باقی مانده معده تنها ۴ اُنس یا ۱۲۰ میلی لیتر است که بسیار کمتر از گنجایش طبیعی معده است.

نشتی اسلیو معده به چه معناست؟

نشتی معده یکی از عوارض عمل اسلیو معده محسوب می شود و به معنی وجود سوراخ یا درز کوچکی در کیسه ی جدید معده و خروج شیره گوارشی از معده به درون شکم می باشد.

نشتی بای پس معده

بای پس معده یکی از متداول ترین جراحی های لاغری است. طی جراحی بای پس معده، بخش پایینی معده کنار گذاشته می شود و تنها قسمت بالای معده باقی می ماند. بخش اول روده کوچک بریده می شود. ابتدای آن به کیسه جدید معده متصل می شود که به این نقطه تلاقی، یک آناستوموز می گویند. انتهای این لوله نیز به بقیه روده کوچک وصل می شود و یک آناستوموز دیگر می سازد مانند هر جراحی دیگری، بای پس معده نیز در کنار مزایای فراوان، معایبی نیز دارد که در این قسمت به یکی از شایع ترین عوارض عمل بای پس معده یعنی نشت آناستوموز می پردازیم.

علائم نشتی بای پس معده

نشتی ممکن است در هر یک از آناستوموز ها یه وجود آید. نشت آناستوموز بسته به نوع جراحی (باز یا لاپاراسکوپی) در ۱.۵ تا ۶ درصد از عمل های بای پس اتفاق می افتد. نشت آناستوموز ممکن است طی چندین هفته پس از جراحی بروز پیدا کند اما اکثر نشت ها طی ۳ روز پس از جراحی ایجاد می شوند

علائم و نشانه های نشتی بای پس چیست؟

  • افزایش سرعت ضربان قلب
  • تب
  • معده درد
  • ترشح از جای زخم
  • حالت تهوع و استفراغ
  • درد در شانه سمت چپ
  • کاهش فشار خون
  • کاهش تولید ادرار

بهترین جراح لاغری در صورتی عمل بای پس معده را توصیه می کند که بیمار دارای BMI یا شاخص توده بدنی  40 به بالا و یا ۳۵ به بالا به همراه بیماری های مرتبط با چاقی باشد. شاخص توده بدنی بالای ۴۰ به این معناست که فرد بیش از ۴۵ کیلوگرم اضافه وزن دارد. برای محاسبه بی ام ای   یا شاخص توده بدنی از تقسیم وزن (کیلوگرم) بر قد (متر) به توان ۲می توانید استفاده کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : چهار شنبه 2 بهمن 1398
نظرات
بالون معده چیست؟

بالون معده  چیست؟

افراد بیش از حد چاق که بی ام آی (BMI) بالای ۳۰ دارند و به دنبال راهی برای کاهش وزن خود هستند، معمولا پیشنهاد استفاده از راهکار بالون معده و انجام عمل اسلیو معده را بیش از سایر روش ها می شنوند. اما از بین روش های بالون معده و جراحی اسلیو کدام یک بهتر و کم خطرتر است؟

بالون معده چیست؟

بالون معده یک کیسه ی شبیه به بادکنک سیلیکونی پر از محلول نمکین یا سالین است. بالون در داخل معده قرار گرفته و به روش های زیر به کاهش وزن فرد کمک می کند بالون تنها در معده ی بیمارانی به کار گذاشته می شود که بیش از اندازه چاق هستند و ورزش و رژیم در کاهش وزن آن ها موثر نبوده است. بیمار پس از جای دادن بالون در معده باید رژیم غذایی اش را تغییر داده و به طور مداوم ورزش کند تا در بلند مدت تاثیر آن را مشاهده نماید. بالون معمولا تا ۶ ماه در معده ی بیمار می ماند و پس از این مدت، به روش آندوسکوپیک از معده خارج می شود.

چه کسانی می توانند از روش بالون معده استفاده کنند؟

افرادی که شرایط زیر را دارند، ممکن است بتوانند از روش بالون معده برای لاغری بهره ببرند:

  • دارای شاخص توده بدنی (BMI) بین ۳۰ تا ۴۰ محاسبه BMI دقیق کار آسانی است، هر شخص می تواند به راحتی و با قرار دادن قد و وزن خود در فرمول، عدد آن را به دست آورد فرمول محاسبه bmi یا شاخص توده بدنی عبارت است از تقسیم وزن (کیلوگرم) بر قد (متر) به توان ۲.
  • فردی که انگیزه و آمادگی کافی برای ایجاد تغییر در سبک زندگی و پیگیری منظم پزشکی و رفتار درمانی را داشته باشد
  • نداشتن سابقه جراحی معده یا مری

بالن معده گزینه ی مناسبی برای تمام افراد بیش از حد چاق نیست. تنها پزشک با انجام آزمایشات لازم می تواند تشخیص دهد که بالون معده یک راه حل مناسب برای درمان چاقی مفرط شما است یا خیر.

مزایای بالون معده

  • مناسب برای کسانی که از جراحی های سنگین می ترسند
  • کاهش وزن سریع
  • این روش موقتی است و اگر از انجام آن پشیمان شوید، و یا قصد انجام جراحی چاقی داشته باشید، جراح لاغری می تواند هر زمان که شما مایلید آن را از معده تان خارج کند.
  • امکان انجام جراحی های لاغری بعد از خارج کردن بالون از معده
تعداد بازدید از این مطلب: 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : دو شنبه 30 دی 1398
نظرات

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد

درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید